lørdag, desember 29, 2012

Lørdag

Det er romjulslørdag. Dagen har kommet og gått og vi er snart bare to dager fra å være i 2013. Jammen forsvinner denne julegreiene fort ja. Ute er det mørkt for det er jo kveld, og i dag har det vært en slik dag som aldri blir fylt med skikkelig dagslys. Det begynte på snø litt i går kveld og det kom vel en fire , fem  cm i løpet av natta. Ihvertfall nok til at den måtte flyttes på. Kulda holdt seg i dag men akkurat nå viser måleren på veggen null-føre. Så da kommer vel griseværet.
I går dro vi tidlig nedover til Kongsberg.  Amund skulle dra og møte Gina på Gardermoen og så skulle de videre til Paris. Der skal de feire nyttår helt alene og det blir sikkert spennende og moro. Tanken på at det nå er 26 år siden Amund ble født presser jeg lengst baki hjernebarken . Fy søren så gammel man begynner å bli ! Men han er en flott mann og vi kunne vel ikke vært mer fornøyd med resultatet av den fødselen nei. I går var det et strålende flott vintervær. Når vi kjørte nedover møtte vi sola uti Rollag og det var bare fantastisk flott. På Kongsberg hadde vi noe som måtte ordnes og når det var gjort var vi så sliitne at vi dro rett hjem igjen. Ja det vil si vi mellomlanda på Lampeland hotell og spiste middag . Vel hjemme bar det i grunnen rett i seng for min del. Influensaen herjer hardt med kroppen. Forrige dagen kjente jeg meg bedre og var faktisk ute å gikk en tur . I går ble jeg verre . Men i går var gubben bedre og det gikk over til i dag . I dag ligger vi rett ut og gaper begge to . Orker ingenting . Sover hele tiden og klarer ikkeno. Har vært en liten tur på butikken i dag og da var jeg helt utslitt etterpå. Sovna som en stein forran ovnen mens jeg frøys som bare det . Og gubben er jammen ikke bedre han. Så, vi får bare holde sofaen til dette går over rett og slett.
Og nå er snart ferien over . Det er vel det som ergrer meg litt. Tenk å måtte bruke ferien på å ha influensa da !!!

Men , en får kose seg som best en kan. I kveld har vi laget pizza og kaker og godis har vi ingen problemer med å klare å putte i oss. Så når influensane er over triller vi vel. Godt jeg har fått joggesko med pigger i julegave. Ingen unskyldning lenger da .  Ute i den store verden er det sesongstart for sport på snø. Og det gtar liksom helt av det . Liitt av et sirkus mer enn sport spør du meg.  Men jeg antar vi blir sittende resten av kvelden å glo inn i denne tv-kassa mellom sovestunder. Godt vi ikke har tv på soverommet ellers tror jeg jammen vi hadde bare holdt senga i dag . he he
Den lille damen på bygdeheimen hadde fått magesjau i dag og det var hun visst ikke alene om der heller. Men da er det fint å være glemsk for en time etterpå var det hele glemt .  Jeg var ikke lenge på besøk og det er helt klemmefri sone nå men det er nå så en har hilsa på. Og i dag fikk vi hengt opp bilder av oldebarna også. Det ble riktig så koselig.
Nei nå pipler svetter og jeg ser ikke klart igjen så da er det vel på tide å avslutte, lene seg tilbake og dubbe litt inn i influensatåka. hm... men noen bilder må jeg jo ha med og de er vel antagelig et par dager gamle . Nå drypper det av taket og vi må flytte bilen min for fortsetter det sånn vil det nok komme takras i løået av natta. ja ja . det er jul.... snufs...

Ingen kommentarer: