onsdag, januar 30, 2013

Onsdag

Så var vi kommet til midtuke og onsdag morgen . Her går det unna ! Ute har det kommet litt snø i natt også men ikke så mye og det har begynt å blåse litt . Noen små og få kuldegrader er det også. Dagen i går ble en lang arbeidsdag . Starta til vanlig tid klokka 08 og varte helt til 18.30 på kvelden. Først var jeg vikar og hadde to afrikanske damer hele dagen. Det var kjempespennende og morsomt. Vi lagde mat og snakket mye. De to damene laget en aldeles nydelig fiskepanne som jeg ihvertfall skal adoptere og lage her hjemme. Rød fisk, masse løk, gulrot og paprika og karry , salt og pepper. Pastabånd og de kladd med rømme på toppen av hele greia !
Etter skolen var slutt var jeg vikar for hun som har ansvaret for maten på åpen kveld. Så jeg laget pizza og kake til 18 utrolig koselige elever . Det var ikke en av dem som gikk fra kjøkkenet uten å si takk for maten !! Var sliten , men varm i hjerterøttene da jeg trilla meg hjem i den lile golfen min . Her hjemme venta en litt sliten gubbe. Han hadde vært på kurs hele dagen og det er alltid slitsomt det . Det verste var at han hadde sittet et sted det var trekk og det er ikke bra for gubber som begynner å merke åra. he he
I dag er det kontordag for min del og det er greit for jeg må få unna litt der og. Og så er det bare halv skoledag for elevene . Resten av oss har plandag . Det vil si noen av oss ihvertfall.
Så i dag håper jeg å være hjemme i noenlunde tid før det blir mørkt og kanskje få til en skikkelig gåtur med bikkjene. Det kjenner jeg at kroppen kanskje hadde klart nå. Kjørearbeidskameraten min har forresten fødselsdag i dag . Pakke er selvfølgelig innkjøpt og sangen får jeg servere om en liten stund i bilenpå vei til jobb !

Jeg har nesten fått litt strikkedilla og i går kveld kom jeg meg ikke i seng før pulsvarmer nummer to var ferdig. Jeg tror sannelig min hatt jeg må til Rødbverg i dag og kjøpe mer garn !! Skulle forresten også vært på polet så... vi får se. Nå har jeg begynt på lue og planen er å fåå ferdig en stor "hals" etterhvert og. Men da er vel kanskje vinteren over . he he
Nei nå får jeg slitte av og komme meg nedover bakkane. Må visst pusse litt snø av bilen også. Dagens bilde er av deilig mat og strikkeprosjektet .

Ingen kommentarer: