lørdag, februar 02, 2013

Lørdag kveld

Det er lørdag kveld. Ute er det mørkt og det blåser lett. I dag tidlig var det minus 9 grader og det var skikkelig surt. I går var det også rundt 10 minus hele dagen så den milde perioden ble kort. I går fant jeg forresten ut at blogging kan være riktig nyttig . Jeg gikk nemlig bakover og fant ut at gjennomsnittstemperaturen på 1 februar om morningen de siste fem åra er minus 14,5. Se det ja ! Vi glemmer lett .. Jeg var på jobb hele dagen og fredag på jobb er fint. Da er det vaffel i kantina og et lite lotteri også.  Hjemme igjen punkterte jeg i sofaen og det var den kvelden . Ja det vil si , jeg gjorde ferdig strikkesettet og det er jeg litt stolt av . Mer om det en annen gang tror jeg . Bilder kommer når alle løse tråder er festa og settet har ligget litt til press.  Gubben sleit med formen og fant senga tidlig mens jeg satt her og strikka for harde livet. Så på Skavlan på Tv gjorde jeg og. Og jeg må si at i går var det liksom ikke grenser for offentlig skittentøyvask. Eller... det er utrolig hva folk tjener penger på !! Så jeg vet ikke om jeg kommer til å se så mye på det programmet en annen gang .

  Men midt i hele strikkinga sa oppvaskmaskina takk for seg . Ikke helt uventa for den har kommet med noen stønn og sukk en stund nå. Men i går kveld ble det noen skumle rallinger og så ble hele greia kald og trakk sitt siste sukk. Dett var dett . Etter en intens regning oppdaget vi at vi faktisk har bodd her i huset i mer år en vi klarte å tenke og maskina kom i hus for 14 år siden . Men det løste seg fint for vi skulle jo til byen likevel i dag . Vi dro vel ved halv ti tiden og det var kaldere jo lenger ned i dalen vi kom. På Kongsberg var det minus 16 og bikkjekaldt !!  Gråbikkja fikk ikke plass i bilen for vi skulle jo ha med oppvaskemaskin men den lille bolla fikk plass . Godt innpakka i buret sitt og fars genser og mors ullpledd . Jeg hadde faktisk klipppetime på Kongsberg. Det er ganske uvant for jeg pleier bare å dra og håpe på det beste. Men i dag er jeg veldig fornøyd . Med klippen og frisøren . Og ny time er bestilt til bryllupshelga i mars !  Og så ble ny Miele innkjøpt. Ganske lik den vi hadde . Litt mer handling ble det og så dro vi til Ingunn og spiste lunsj før vi dro oppover dalen igjen.

Kjempekoselig å hilse på den lille bikkja hennes igjen også. Gleder meg til de kommer i morra !!
Vel hjemme var det faktisk nesten ettermiddag . Men selv om sola ikke akkurat skein fra en skyfri himmel drøpp det av istappene ved fjøstaket ihvertfall. Godt vårtegn det !

 Men det var bare å hoppe i treningsklea og så gikk Luna og jeg opp til bommen og hjem igjen. Kjempedeilig !! Og da vi kom hjem satte vi inn den nye maskina . Og vips, så er kvelden her ! Nå durer den nye maskina med all oppvasken vi ikke fikk tatt i går. Den går så stille men lager likevel lyder vi ikke er vant til . Blir så bra så !
Ute i verden er det vel mest det som skjer i nabokommunen jeg har tenkt mest på. Jeg har vel egentlig tenkt at jeg ikke skal kommentere eller si så mye men ... Jeg lurer så på hvem det er som har tipsa pressen om dette her ? Jeg lurer også på hvordan en ansvarlig redaktør i en avis kan se forbi lov om personvern og prosesser som er untatt offentlighet . Jeg lurer på hvordan noe som er en personalsak kan havne ut i avisen på en så tragisk måte. Og jeg lurer på hvorfor ingen i den avisa så at noen ganger bør mennesker beskyttes mot seg selv. Uansett er utgangen bare tragisk og dum. Eneste trøst er at folk glemmer lett og de som skriker høyest er ofte de med dårligst hukommelse. Jeg håper alle som har lidd vondt av saken kommer igjennom det på et vis. Mer er det vel ikke å si annet enn at ofte kan det være lurt å ikke si noe i det hele tatt.

Akkurat nå er det "Hver gang vi møtes" på Tv og jeg er så imponert over hvordan alle tolker sangene til hverandre på sin egen måte ! Fantastisk bra program !! Og så er dagen snart over . I morra håper jeg å få tid til litt uteliv. Og så må jeg ned på bygdeheimen til den lille damen . Har jo handla litt for henne i dag . Ellers så antar jeg at søndagen er full av sport på tv så jeg får vel antagelig ut på tur alene. Vi får se. Det er nesten utrolig men jeg tenkte faktisk kanskje å se om jeg fant skia.Må få tatt noen bilder til fjellbloggen min . Men nå skal srikketøyet frem og jeg gidder ikke skrive mer .
Dagens bilder er ihvertfall tatt i dag .

Ingen kommentarer: