lørdag, februar 16, 2013

Lørdag

Så er det endelig lørdag . Eller...jøss, nå er det jammen lørdag igjen.  Uka har liksom bare blitt borte og sånn er det nå for tiden. Håper bare jeg klarer henge med .  I går dro jeg nedover til Drammen tidlig på morgenen. Her hjemme snødde det og med elg og dårlig føre ville jeg ha godt tid. Men ingen fare.Ikke så jeg en eneste elg og ned forbi Kongsberg var det stort sett bare saltsørpe i veien. Vi jobba jevnt og trutt med hjemmesiden hele dagen. Og da klokka var godt over tre var hue mitt fullt og varmt. Hueharddiskkræsj !!! Men i det minste så klarte denne kursdagen å få meg til å forstå strukturen og da er mye gjort. Man kan nemlig godt sitte og fomle på hvis man bare forstår hva man fomler med . Så på mandag må jeg bare jobbe videre. Og så tror jeg det var lurt for de som har laga dette dataverktøyet at vi hadde kurs ogsåfor da dukka det opp noen barnesykdommer som de nå får en sjanse til å luke vekk og rette opp. Blir så bra så !!!

På vei hjemover igjen kjørte jeg stort sett i lkø fra Drammen til Kongsberg . Det er nemlig starten på vinterferie for Oslo nå tror jeg og gud hjelpe meg så mye folk som skulle til fjells da ! Og så snegla vi oss avsted som små halvdaue maur i en siruppsstripe. Og alt sammen mens veisaltsørpeklisset spredde seg over hele bilen min . ÆSJ ! 
Jeg hadde en liten stopp på Kongsberg for å fikse litt men det varte ikke lenge for der var det så fullt og jeg hadde fått nok av kø egentlig. Såå jeg forta meg oppover gode gamle "dalen" igjen . Og da merka jeg at dekka mine var innsausa i all den saltdritten fra Drammen . Så da jeg kom til Veggli måtte jeg vaske dekk. Og det burde flere gjøre. Det rant nemlig dritt av de dekka altså .  Jeg var så sliten og trøtt at jeg husker egentlig ikke stort av fredagskvelden og sovna som en steintidlig. II dag starta jeg dagen med gulvvask og litt lørdagsrydding. Deilig egentlig og absolutt noe som er min dårlige samvittighet hele tiden ! Jeg er på hæla med huslige sysler støtt . Og akkurat den suppa får jeg ikke gjort stor med da. Døgnet har liksom bare de timene det har så...

Men etter frokost og litt sløving på nett dro jeg ned og tok en god stund hos mor. De har det så godt på den bygdeheimen altså. Og for en datter er det veldig godt å se og vite.
Vel hjemme fikk vi på oss fjellklea og så kjørte vi til Sundtjern. Der gikk vi inn til Svartløk og tilbake igjen til folkehjelpshytta . Kjempefint vær og lys og vinteren er jo bare så flott i år. Nå har den første hytta i det nye feltet vårt kommet opp og jeg er så kjempefornøyd . Den er flott og glir rett inn i terrenget. Veldig bra altså. Nå får vi bare håpe at noen flere finner seg tomt der og. Det er jo flott der da ..  Utsikt rett på Senhovd og med skiløypa rett gjennom feltet .
Hjemme igjen har gubben sett skiløp og jeg har lagt ut bilder på tomtebloggen vår. Jeg hører det der sportsgreia i bakgrunnen men må vel innrømme at jeg er ikke så innmari engasjert.  Vi har proppa oss med kyllingpestopizza og nå er det lørdagskveld. Jeg gleder meg masse til "hver gang vi møtes" i kveld. For i kveld er det tekstene til Ola Paus som skal tolkesog han har så mye vakkert. Tror det kan bli bra. Ihvertfall skal jeg ha med meg det programmet.

Ute i verden leter alle etter en meteor som datt ned i Russland et sted i går. Skumle greier . Og sånne detter faktisk ned iblandt . Ja, det vil si , de brenner liksom opp da før de faller ned men biter detter jo likevel og det er vel ikke særlig bra å få en slik i hue nei. Ellers så er nyhetene stort sett bare sport.
Men nå får jeg slutte av for jeg har en kranglete skulder og den liker visst ikke at jeg skriver .
Men dagens bilder er fra dagens fjelltur .

Ingen kommentarer: