mandag, februar 04, 2013

Mandag

 Så var første dagen i denne uka over. I dag var det rundt 7 minus da jeg sto opp og det var skyet. Det hadde kommet et bittelite far med snø i løpet av natta og det gjorde det skikkelig ekkelt å kjøre bil . Jeg møtte et par store lastebiler på vei til jobb og da ble verden plutselig helt hvit. Så ikke en pøkk jeg ! Og på hjemveien i efta kom jeg midt oppi en trailer som kjørte ut i svingen ved Lofthus på ene siden av veien og tre biusser i grøfta på andre siden av veien. Tror det skal bli greit å få retta ut Bogstrandhøgde snart ja.  Men dagslyset kommer ihvertfall fort nå og det er deilig. På jobben er jeg litt sånn oppdelt på mandager . Halv dag på biblioteket og halv dag på kontoret. Akkurat i dag har det vært åpen dag og det betyr at skolen er full av 9 klassinger i tillegg til våre egne elever . Full fart og ungdom i alle kroker. Kjempebra ! Og s får vi håpe de får lyst til å begynne hos oss når de er ferdig med ungdomsskolen.  Vi kan ihvertfall håpe. Her i heimen har det visst vært full fart i dag med tre bikkjer. Ihvertfall to av dem er rimelig i farta . Men det går veldig bra.  Vi koser oss. Ja til og med Dina koser seg . Ihvertfall litt .

Nå er det kveld og jeg gleder meg til kveldens episode av "Hvem tror du at du er ". I kveld er det Kari Simonsen og det tror jeg kan bli gøy. Gidder ikke ut på tur i kveld heller. Er rett og slett litt lat. Det er lov. Ellers spiller vi Quiz Battle så det durer. Kjempemorsomt !!Og fin hjernetrim. Akkurat nå er det Ingunn og HT som spiller.
I morra er det to jeg kjenner som har fødselsdag . Den ene er 13 år eldre enn meg og den andre fyller 7 år ! En har pels og begge har litt korte bein. ((fnis). Men bare en av dem kan kjefte på meg for den uttalelsen. Håper begge får en god burtsdag !
Dagens bilder er tatt i dag . Ett på vei hjem og ett etter middag . Bildene taler for seg selv !

Ingen kommentarer: