mandag, februar 11, 2013

Mandag

Det er mandag kveld. Ute er det mørkt, minus 10 og det flyr noen snøfjon i lufta sånn hist og her .  Den første dagen i denne uka og snart over. Jeg var trøtt som ei strømpe da klokka ringte i dag tidlig. Men ingen nåde . Opp og hopp og ut i dagen. På vei nedoever Ligrenda oppdaget jeg to elger som ikke hadde stått opp ennå. Ved Fagerholt lå de godt nedi snøen og sov mens dagen ble blå. Jeg bare MÅTTE stoppe selvfølgelig og i det minste prøve å ta noen bilder. Og sakte men sikkert strakk den ene på seg og sto opp. Så jeg var slett ikke den eneste i Ligrenda som gjerne skulle ligget litt lenger i dag nei.  Så var det jobb og i dag har skolen hatt besøk av 9 klasse fra Flesberg. En fin mulighet fpor å gjøre dem mer kjent med skolen og forhåpentlig vil noen av dem gå hos oss. Og siden alle skulle ha mat og kantinesjefen var syk ble det litt kantinejobbing på et par av oss som ikke pleier det . Det gikk fint det og. Godt en er uoffisiell skolepotet !

Etter endt skoledag var det rett hjem til gubben og en liten fiskemiddag. For noen uker siden lærte jeg en fiskerett av to afrikanske damer på skolen og den har vi forelska oss helt i. Smaker vidunderlig og er ganske så sunn i tillegg.  Etter en bitteliten halvtime hvor maten fikk synke litt nedenfor mellomgulvet , kledde vi på både to og firbeinte og så var det tid for kveldstur. I frikt trav rundt kjørkjebygde. Det gir en aldeles deilig følelse å ha tatt den der kveldsturen når en har vært innomhus hele dagen . Så nå har vi landa i sofaen og det er TV resten av kvelden.

Ute i verden har visst paven bestemt seg for at han vil ikke mer. Kanskje han rett og slett er lei av å være pave. Kan ikke være særlig spennende heller spør du meg. Men spenningen spinner jo nå rundt hvem som skal etterfølge den gamle paven. Jammen godt de har noe å skrive om .
Men nå har ikke jeg mer å skrive om ihvertfall . Legger ut de tre bildene av de trøtte elgene og håper vi alle er mer våkne i morra . Zzzzz

Ingen kommentarer: