onsdag, februar 13, 2013

Onsdag

Så var vi midt i uka og det er onsdag kveld. Ute er det minus 10 og det er såkalt puddersnø i lufta. Merkelig ord forresten. Det er kaldt , og når en får det på huden smelter det og blir vått i tillegg. Har altså ikke mye med pudder å gjøre. Men det kan vel minne om konsistensen kanskje .  Dagen i dag har blitt tilbragt på jobb. Det er jo tross alt der en skal være på en vanlig arbeidsdag . Og det er nok å gjøre. Etter jobb hadde jeg planer om en tur i Rollag kirke for i dag er det askeonsdag . Det er starten på fasten. Men når middagen var fortært var klokka blitt så mye at bare tanken på å måtte være et sted før seks skapte litt stress. Så vi lot det være og tok en tur rundt kjørkjebygda med bikkjene i stedet. Noen ganger må en prioritere litt. Det var deilig å bevege seg litt etter en hektisk dag . Selv om jeg har en tå som er betent. Det har jeg aldri opplevd før og det er utrolig fantastisk kjempevondt !! Fytti katta . Hvis det ikke er bedre i morra utpå dag tror jeg kanskje jeg må vurdere om hele den toskete tåa må kuttes opp. Grøss !!!
Og nå er det blitt kveld. På TV durer det med Idol. Ja jeg skylder på gubben at det er han som liker det men jeg sitter nå her og glor sjøl og.  I går hadde vi en litt nifs opplevelse med strømmen her i huset . Plutselig forsvant strømmen på kjøkkenet. Og da vi fikk tak i en elektriker viste det seg at klemmene i sikringsskapet ikke var skrudd nok til og oppi der gnistra det godt . Uff, kjempeskummelt. Men nå er alt sjekka og iorden .  En burde visst sjekke sånt iblandt. Og nå vil kanskje ikke sikringene gå så ofte som før da.
Da jeg dro på jobb i dag tidlig vandra den ungkua av en elg på nedi bakkan her. Eller rettere sagt i Høggerudsvingen. Den bryr seg lite om at en morratrøtt kjerring stopper og vil fotografere. Men jeg er ganske fornøyd.

Ellers så har to ting gjort meg skikkelig sint i dag . Det ene er at den tidligere sjefen i Helse sør-øst fremdeles , etter 3 mnd, sitter og mottar samme topplønn. Dama som ble bedt om å gå fordi hun ikke gjorde jobben sin godt nok, hover inn 180000 i måneden !! Er det mulig ??!! Det er helt utrolig. Og jeg ble så forbanna at jeg bestemte meg for at jeg ikke kan støtte en rødgrønn regjering som sittert og tillater slikt. Det var dråpen altså ! Det er så mye rart i det norske helsevesen at en kan bli vettaskremt.  En annen ting som trigga blodtrykket i dag var at jeg ringte til NAV. Jeg skulle bare gi beskjed om adresseforandring på trygdelappen til mor . Det er andre gang på 1,5 år at jeg har kontakt med den etaten. Og det er andre gang jeg blir møtt i telefon av en saksbehandler som ikke presenterer seg med navn. Det provoaserer meg noe så kraftig . Jeg blir rasende over slik uhøflighet . I dag insisterte jeg på å få et navn og fikk meget motvillig et fornavn. Det verste er at når jeg blir møtt sånn så blir jeg ei skikkelig drittkjerring ! Jeg blir så sur !! Dette er etaten staten har brukt millioner av kroner på å bygge opp. Og se +hva vi har fått ! Ja ja , hjelp fikk jeg heller ikke. Bare beskjed om at jeg måtte finne et skjema på nett . NAV.no er visst selvbetjent . Lurer på hva dama hadde gjort hvis jeg ikke hadde PC. Eller hvis jeg hadde vært 90 år og pleietrengende.  Jeg vil ikke finne meg i sånt jeg .  Jeg vil ha service . Jeg vil bli servet . Og jeg kjenner at blodtrykket stiger bare jeg tenker på det .
Dagens bilder er av morraelgen. Og det ene synes jeg er fint for der står elgen med hele bygda vår bak seg . Det er tidlig men man ser godt hva det er . Det er slett ingen dum måte å starte dagen på !

Ingen kommentarer: