onsdag, februar 20, 2013

Onsdag

Det er onsdag morgen. Midtuke. Ute er det minus 14 grader og helt klart igjen. Det blir nok en fantastisk flott dag men etter min smak er det 10 grader for kaldt ! Nå har vi hatt to dager med mildvær og grått og litt nysnø har vi også fått. Så det er utrolig vakkert ute det er det ingen tvil om .  Dagene går som vanlig ganske så fort. I går var det full fart på jobb og siden jeg sliter med en nakke sosm er helt koko er dagene ganske slitsomme. Litt usikker på om det er på bedringens vei men får prøve å ikke tenke på det . Har fryktelig mye anna å tenke på så det går nok fint. he he
Uansett så gikk jeg i streik etter jobb i går så derfor ble det middag på vertshuset i stedet for kjøkkenet i Lien  Det går an en gang iblandt. I dag er det først jobb og så skal bådegubben og jeg på forskjellige møter. Så det er vel egentlig helg før vi får snudd oss rundt . Jeg tar med meg joggesko og ekstra genser i dag og prøver å få gått meg en tur i lunsjen. Eneste mulighet for frisk luft i dag tror jeg .  Vi har ei bikkje med løpetid nå og hun er ganske daff så da lar jeg turen på kvelden være.  Ingunn hadde eksamen i går og var fornøyd med den. Amund vet jeg ikke hvor er i verden nå om dagen men jeg antar han har nok å holde på med.
Ute i verden er det mye vinteridrett , flyktningebarn som stiller i en rettssal for å slippe å dra ut av landet og brutale overfall i gamle damers hjem. Galskapen lenge leve ! Jeg synes barn som er født her i landet og som har fått vokse opp her burde få bli her . De kan jo ikke noe for at voksne mennesker har satt de i den situasjonen de er i . Men samtidig så synes jeg jo at hvis noen har fått avslag og valgt å holde seg skjult og ikke dra , det er et lovbrudd og bør jo heller ikke premieres med en oppholdstillatelse. Så jeg er usikker.Uansett så bør ikke hverken foreldre eller staten bruke unger som en brikke i en slik rettsak. Unger skal slippe sånt. Gamle damer skal også slippe å bli overfalt i sine hjem. Og psykiatrien i Norge er helt skakkjørt !! Før i tiden ble psykisk syke sperra inne. Det var ikke bra men jammen var det bedre enn ingeting .
Nei nå får nakken min og jeg komme oss avgårde til jobb. Får liste meg ut uten at gubben våkner eller maser han bare om at jeg må bestille meg time til behandling og det er det neimen ikke lett å få tid til akkurat nå. he he  Tar med kamera i dag for kanskje Ligrend-elgene er på plass nedi her . Så dem i går også men da var jo ikke kamera med selvfølgelig .
Dagens bilde , tja...

Ingen kommentarer: