onsdag, februar 27, 2013

Onsdag

Det er onsdag kveld. Vinterferieuka i Buskerud er halveis. Ute er det klart og noen få små kalde grader . Og nå er det jo kveld så det er mørkt . Men det er en måne der et sted.
I går var jeg på jobb hele dagen.  Vi var ikke mange på jobb så det ble litt lange kaffepauser og litt kake på bordet også faktisk. Man må jo kose seg litt når en kan .
Mandag kveld var jeg på fjellet og fotograferte i måneskinnet og planen var at i går skulle jeg fange månen når den liksom kom opp. Men jeg bomma litt . Så Luna og jeg gikk Kjørkjebygde i mørkret i stedet . Det var forresten nesten litt skummelt for det var elgspor overalt jo ! Men vi kom oss nå hele rundt . Hjemme igjen var det igrunnen strikketøy og Tv . Og så dukka månen opp innimellom greinen i Steingardhaugen lyste den stor og gul. Og da ble det plutselig slik at denne dama måtte tilbringe litt tid på verandaen. Ble litt knipsing .
I dag sov vi lenge og det var veldig godt . Og etter liitt frokost så gikk gubben på kontoret og jobba mens jeg stupte ned i vaskebøtta og satsa på grønnsåpelukt i hele huset . Vi surra på med hvert vårt i to og en halv time . Så var jobbene gjort.  Da var det tid for lunsj og siden sola varma og verandaen var nesten fri for snø ble lunsjen inntatt der.  Vi bestemte oss for å stikke til fjells med ski i bilen og kaffe i sekken . Og at jeg går på ski , frivillig, to ganger på fire dager , ja det er ikke vanlig akkurat .

Vi dro inn Votnedalen og så gikk vi på ski over til Svartløk, runda opp i enden av Sundtjern , runda sør og rundt Langevatn, opp på Vardefjell og over til Votnedalen igjen. I strålende sol gikk vi 1,3 mil . Kjempefint var det . Jeg datt ikke en eneste gang selv om de bratte bakkene ned til Svartløk var en skikkelig utfordring. Der var det bakker altså. Godt de ikke var så lange.  Og et par timer med frisk luft  gjør godt. Hjemme igjen kokte vii en stor suppekjel og så var det vel nesten litt punktering i sofaen. Planen var et kveldsbesøk på heimen og en gåtur med Luna , men det gadd jeg rett og slett ikke. Får ta det i morra formiddag i stedet. I morra skal det visst blåse så da blir det nok ingen fjelltur nei.  Mange fine bilder fikk jeg tatt i dag også. Deilig å ha et lommekamera som kan hentes lett fram midt i løypa.

 Det var også ganske stille i løypene i dag og det gjør ingenting for meg ihvertfall. Et sted så vi at en eller annen idiot hadde satt fra seg en hundepose fint i kanten av skiløypa. Er det virkelig mulig at folk er så dumme ?? Ja ja .
Ihvertfall har vi slett ikke sett noepå sport på TV i dag . Og DET er ihvertfall deilig åslippe. Men når en kommer hjem og gjerne vil ha med noen nyheter på nett så kan en jammen lure. Det er bare sport overalt. Så jeg konkluderer ganske fort med at norge er et land uten store nyheter når all spalteplass er fylt med skirenn . Makan !
Så slik har ihvertfall dagen gått . Tror vi kommer til å sove godt i natt etter all den friske lufta . Og dagen i morra er ganske blank faktisk . Men vi fyller den nok opp med noe tenker jeg .
Dagens bilder er et månebilde fra i går og fjellbilder fra i dag .

Ingen kommentarer: