søndag, februar 10, 2013

Søndag

Det er søndag kveld. Ute er det liitt snø i lufta og minus 7 grader.  Helga er snart over og det virker som om den egentlig forsvant nesten før den kom. Sukk !  Søndagen min starta vel egentlig ved 02 tiden i natt. Da var jeg sjåfør og hentet et par festløver som var på bygdefest på Norefjord. Der var det folksomt og akkurat slik som bygdefester pleier å være trur eg. Det snødde lett da jeg var ute å kjørte i natt . Uansett , da vi kom hjem visste jeg jo at i denne søndagen var en bollesøndag i form av fastelaven, så før jeg la meg satte jeg en bolledeig klar til heving. Da jeg sto opp rundt 08 var deigen klar for baking og jeg rakk å steike årets bolleporsjon før kl 10. I går hadde jeg laget klar muffisn til dagens karnevalmesse . Det var ikke mange som kom i kirke i dag og det var veldig synd. Vi har nemlig et multitalent av en prest !
 

 I dag spilte han sannelig trombone som om han ikke har gjort annet ! Men, om det ikke var mange som kom så var det ihvertfall koselig. Og etter messa forsvant alle mine muffins som dugg for sola og det var jo bra for det betyr at de smakte godt og at jeg slapp å bli fristet til å spise dem opp etter jeg kom hjem !  Vel hjemme igjen hadde alle i huset våknet og på kjøkkenbordet ventet det kort og morsdagspakke. Kjempefin ny lommebok !! Får bare håpe denne holder bedre på pengene enn den forrige . he he
Gubben min hadde lovet meg middag så vi dro alle tre på Vertshuset . Og etter det hentet vi bikkjene og dro til bestemor på kaffe og kaker . Deilige kaker ! Så om vi ikke var mette etter middagen ble vi det ihvertfall etter kakene. Lille Daisy fikk hilse på alle hundene og hun og Trym spran så de var helt utslitte ! Ja ihvertfall Daisy.

 Ingunn dro etterhvert nedover til hjemmet sitt på Kongsberg og gubben og jeg dro på bygdeheimen. Takk for besøket Ingunn, alltid koselig når du er her !! På bygdeheimen satt den lille damen i stua . Jeg tror ikke hun så på sport men det dura ihvertfall sport på TVn. Vi bestemte oss for å gå på rommet og skravle litt . Men da vi kom dit var det en annen dame som sov søtt i senga til den lille damen . Hun hadde satt skoene fint ved senga og hun hadde pakket pleddet godt rundt seg og sov som en stein. Ikke så rart kanskje. Hun hadde sikkert gått langt og der sto jo den deilige senga , helt tom ! Godt at alle kjenner alle. Den lille damen syntes det var for gæli at vi skulle vekke henne men med litt hjelp fra flinke ansatte ordna alt seg . Sønnen i huset har vi ikke snakket med denne helga . Han har vært i Halden av alle steder . Men kvelden er jo ennå ikke over ... Han var i adresseavisen denne uka og er nok langt fra fornøyd med årets tildeling av midler til studentboliger i Norge.  http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7078249.ece  Men han har ihvertfall jobbet hardt for å få til et godt resultat. Det vet jeg !

Og nå er det søndagskveld. Jeg skal kose meg med både Tore på sporet og Halvbroren i kveld. Og så får en bare lade opp til en ny uke. I dag la jeg merke til at det var blåtime sånn rundt 17.45 og det betyr at nå begynner dagene å bli merkbart lenger og vårlige. Det gleder meg veldig ! Dagens bilder er tatt i dag og viser litt av hvert egentlig . Og der ringte jammen yndlingssønnen også. Kjempekoselig  avslutning på en bra morsdag det !

Ingen kommentarer: