tirsdag, februar 26, 2013

Tirsdag

Det er tirsdag morgen. Ute er det minus 7 og himmel i øst er ildrød. Det kan se ut til å bli en flott dag i dag og. Jeg har akkurat tømt ovnen for aske og fått fyra opp. Dina har vært ute og tatt morgentoalettet . Etterpå var hun en runde oppe på tunet her og prøvde å skremme vettet av en rev som for og skreik rundt jordeskanten her . Veldig rart å se hvordan den lille bikkja nesten blåser seg opp og blir veldig stor og skremmende når hun vil. Ja ihvertfall tror hun selv at hun er ganske nifs. he he . Nå ligger hun trygt under dyna til far igjen .
i går var jeg på jobb . Der var vi 4 stykker som jobba og det var ganske så stille. Men jeg fikk nå gjort det jeg skulle og innimellom slaga kosa vi oss og skravla litt. Det er lov det når det er nestenferie. Da posten kom ble jeg også veldig glad for der var det en sånn reklameavis i Lp fra Expert. Og inni der var det tilbud på akkurat den kameraet jeg har ønska meg. Ja, nå skulle en vel tro jeg hadde nok kamera og det har jeg vel igrunnen og.. Men , det gamle lommekameraet vårt er ikke helt friskt lenger. Det er da også over ti år gammelt. Så derfor trengte vi et nytt . Og det var det tilbud på gitt ! Ingunn skulle også nedover igjen i går så jeg ringte sporenstreks expert og bestilte kamera og såå sluutta jeg tidlig på jobb og kjørte nedover. Og innen klokka 19 var jeg hjemme igjen med kamera til mor og ny bil GPS til far . Ja og så en ny telefonlader til den lille damen på bygdeheimen. 

Da jeg kom hjem kledde jeg meg godt og så for jeg til fjells med det største kameraet mitt og veska full av objekter. Månejakt ! Det var en fantastisk flott fullmåne i går og på fjellet var det så flott ! Jeg kjørte til Dalset og tok masse bilder . Alle bildene er tatt uten blitz og jeg prøvde å få frem det diamantspillet som blir i snøen en slik kveld. Lyktes nesten. Har tenkt meg opp igjen i kveld men da skal jeg reise tidligere. Prøve å fange månen idet den kommer opp liksom. Det må være fantastisk å ha hytte på fjellet slike kvelder .
Men først av alt skal jeg på jobb. Og så er det vinterferie på meg og resten av uka . Det skal bli litt deilig . Håpper vi kan være litt ute og at det blir fint vær. Men det er vel kanskje å håpe litt for mye.
Dagens bilder må bare bli litt måne og litt morgen. Månebildene er tatt med 7D kameraet og morgenbildet er tatt med den nye IXUSEN. Tror den må får være med meg i veska på jobb i dag . kan jo dukke opp noe spennende å ta bilde av !

Ingen kommentarer: