mandag, mars 18, 2013

Mandag

Det er mandag morgen. Ute er det minus 8 grader og det er grått. Ser ut ti å bli en skikkelig vinterdag . Og nå øyner vi et godt håp om at påsken blir slik vi ønsker hytttefolka skal få ha det . Snø og vinter ! Og så kan vi kanskje vente med sommervarmen til sommeren skal komme.
Det har vært en lang og slitsom men morsom og koselig helg. Lørdagen starta tidlig for min del. Klokka 08 var jeg igang med jobben. En skulle vel slett ikke tro at det er så mye jobb å få surra utover noen blomster og laget noen buketter og sånn , men det er det faktisk ! Og på forhånd er det planlegging . I lang tid. Men jeg ble tildelt en kjempekoselig assistent da jeg begynte på fredag og det var gull verdt ! Og timene gikk uhyggelig fort. Men , klokka 12.30 var brudebuketten ferdig. Brudgomen var innom og fikk sin cosage på vei til kirken og buketten ble levert bruden i den røde stugan hvor det for anledningen var innredet frisør og sminkør salong. Og hun var bare nydelig !!!!!

Jeg rakk såvidt å ta en kjapp dusj og slenge på meg bunaden . Mansjetter og søljer ble festet i bilen . Så jeg var sånn rimelig stressa og varm når vi humpa oss avgårde til kirken . Og jeg skriver humpa fordi gubben hadde lært en "smart" snarvei. En smal, humpete snarvei. Uansett . Brudeparet ble viet i en nydelig liten kirke nede ved ett vann som selvfølgelig var frosset til men fint alikevel . Og sikkert bare helt nydelig på sommeren og.  Bruden svarte jja og brudgomen svarte "jajamensann" Og så var det gift ! Resten av kvelden gikk velo akkurat slik brylluper skal med taler og mat og diverse innslag ! Filmen vi hadde laget av mormor og farmor slo virkelig an og det var kjempemoro. Men blomsterpiken var dødssliten og vi var faktisk i seng før midnatt . Sov som en stein hele natta og stilte først i spisesalen søndag morgen. Planen var en liten joggetur men det hadde kommet snø på natta så det droppa vi. Etter en god frokost pakka vi oss ut og så satte vi nesa hjemover.Vi kjørte en litt annen og bedre vei hjem og hadde en liten stopp i Strømstad og Nordbysenteret. Huttetu ! Gubben og jeg passer ikke på sånne steder vi . Men litt fikk vi nå handla . Det var ganske rart å kjøre gjennom Oslofjordtunellen og oppdage at på andre siden var det vinter ! Makan til forskjell. Men vi var ihvertfall hjemme ved 19 tiden og da var vi slitne. Og nå er det hverdag igjen. Bilder ble det ikke så mye av men noe og jeg legger ihvertfall ut bilde av stedet vi var på Kroppefjall. Et fantastisk flott sted som jeg gjerne besøker på sommeren for da tipper jeg det er veldig idyllisk der. Og så har de et vertsskap som virkelig har skjønt hva service er . Nemlig å yte alt kunden forventter pluss litt til ! Legger også ut et bilde fra kirken og et av brudeparet og deres lille brudesvenn.

Ingen kommentarer: