mandag, mars 25, 2013

Mandag

Det er mandag morgen. Ute er det sol men 7-8 kuldegrader. Et ypperlig påskevær for folk som er på fjellet.  Her i huset er det akkurat nå stille og fredelig men det har det ikke vært hele tiden . Ingunn kom hjem med turbohunden sin i går og akkurat som alle andre unger må hun herje litt på morgenen før alt roer seg igjen. Lørdag var det tid for husvask, rydding , handling og baking. Og så fikk vi koselig besøk av de nygifte utpå dag . Det setter vi stor pris på , at de kommer innom oss iblandt. Jeg var helt utlada på lørdagskvelden jeg . Gikk helt i hvilemodus og sovna i en stol ved titiden. Så da var det bare å komme seg til sengs.
I går var det kirkebesøk i Flesberg for min del. Det ble det ordinert ny prest i går . En stemningsfull messe. Så det ble andre gang jeg var med på noe sånt. Og så var det kaffe og greier etterpå så da gikk den dagen. Gubben tok en liten tur innpå hytta utpå dag men ellers så tok han livet med ro. I kveldinga kom Ingunn hjem og da er det plutselig full fres i huset . Og nå er helga over . Dagene går fort. Jeg har ikke fått bevega meg noe som helst men får vel prøve ut litt i dag . Litt vanskelig med tre bikkjer men regner med at den miinste holder seg inne med far .
I dag ryker det av pipa i gamlehuset hos naboen . Jeg tror jammen den gamle naboen er hjemme på påsketur. Spørs om vi må bort en tur på besøk. Ute i verden er det kidnapping i Egypt og sport overalt.Ikke så mye spennende egentlig.

Mer spennende er det at det i dag er den europeiske vaffeldagen ! Det bør definitivt feires ! For en som er bitte litt over gjennomsnittet glad i vaffel er dette en god dag ! Egentlig er jeg ikke glad i slike dager som mor,far, kvinne,valentine osv.. Alle de er laget for handelstanden og er bare komersielt. Mens vaffeldagen anser jeg å være laget bare for å nyte ! Det kan man like.
Ellers er dagen blank . Må vel støvsuge og ordne litt for med tre bikkjer i huset blir det litt hår. Selv om ingen av dem røyter noe spesielt akkurat nå. Luna står forresten ute på tunet og kjefter på en grå fremmedkatt som sniker rundt her. Den får skikkelig kjeft .
Så får vi se om dagen vil inneholde en liten fjelltur også etterhvert.  Jegmå ihvertfall bevege meg .
Dagens bilder ble tatt i går. Litt av hvert .

Ingen kommentarer: