onsdag, mars 06, 2013

Onsdag

Det er onsdag kveld. Midt i uka er vi plutselig. Ute er det minus 3,5 og ganske klart.  Jeg har akkurat kommet hjem etter å ha kjørt Ingunn og Daisy hjem til Kongsberg igjen . Fint å kjøre og ikke snurten av en eneste elg. Men jeg får vel rapportere bitte litt fra dagene som har gått siden jeg ikke har skrevet noe denne uka. Det har sin naturlige årsak. Mandag morgen dro jeg avgårde tidlig . Bilen min skulle være hos Ingunn et par dager . Og så ble jeg plukket opp av to kolleger . Vi dro til Sundvollen for en stor todagers Buskerud-konferanse. Over 250 ansatte, politikere og sikkert enda fler var samla for å jobbe to dager sammen om styrkebasert tenkning. To dager med full pinne i 8 timer hver dag ! AI er et oppplegg for å skape fokus på det som er bra og hvordan vi kan finne våre egne styrker til å gjøre de gode tingene enda bedre. Jeg har vært igjennom dette opplegget på tre forskjellige måter før også men aldri sammen med så mange før . Og aldri sammen med bare voksne.  Jeg kunne si mye om det og også om hvordan jeg opplever det men velger å la det være. Valg  er vel kanskje et magisk ord i forhold til hva man tenker rundt alle sånne prosesser. Selv er jeg vel mer glad i "fish" enn i AI.

 Men det ble vel egentlig to greie dager. Første dagen hadde vi også to sessioner vi skulle delta i og det var spennende og lærerikt. Den ene jeg var med på handlet om hvordan man har utnyttet traseen til gamle Drammensbanen. DET var inspirerende det ! Tenk hvis Numedal kunne fjerna hele jernbane legemet og bygget banetraseen ut til en turvei. For sykkel og tur på beina. Det hadde vært noe det . Fantastisk flott det de har fått til i Drammen . Over to mil med flott naturopplevelse !  Etter den første lange dagen prøvde et par av oss å komme oss opp til Kongsns utsikt som er et kjent landemerke . Men det ble for seint og mørkt så vi kom ikke helt opp. Pulsen derimot kom ihvertfall opp for den turen var bratt. Ogdet var dritglatt å komme seg ned igjen også.

 Dag to ble ikke mindre slitsom men det gikk kjapt når det er action hele tiden. Så i går kveld da jeg kom hjem var jeg egentlig både trøtt og grinete. Og sovna som en stein ! Når en har vært borte fra jobb noen dager så er det alltid noe som ligger og venter . Så i dag har det vært en hektisk dag på jobb. Men det er nå bare bra det da. Her hjemme hadde Ingunn laget middag . Deilige kyllingboller , tomatsaus og spagetti. Nam !! Det der kan den unge damen altså ! Gubben min hadde montert opp ny kjøkkenvifte i dag . Det har jeg ønska meg lenge så det var jeg glad for . Nå er det både godt lyd og trygt filter.
Og nå er det kveld. På gulvet ved beina mine ligger det et par utslitt bikkjer som har hatt besøk av en valp i et par dager . Det blir de slitne av . Den ene fiser forresten såpass at jeg tror vi skal ta en tur ut ganske snart. I morra et det torsdag og så er det jammen helg før vi rekker å snu oss !


Dagens bilder er fra de siste dagers hendelser. Og ja forresten, det var mange flinke elever fra forskjellige skoler som underholdt oss . Og midft i flokken dukka det opp en tidligere elev fra Rollag . Det syntes vi var kjempestas !! Måtte ha bilde av henne og.

Ingen kommentarer: