søndag, mars 03, 2013

Søndag

Det er søndag formiddag. Ute er det sol, vind , hardt og glatt. Grusomt glatt !! Tunet i Lien er et mareritt når det er slik.  Da går jeg helst ikke ut i det hele tatt. Til og med bikkja sliter med å komme seg oppover tunet her . Og så har gubben og jeg alltid en diskusjon om hva og om og hvorvidt man skal strø. Hadde det vært opp til meg hadde det vært et lass grus overalt så fort det ble glatt . Men gubben har visst vokst opp med is i alle bakker og synes nok ikke det er så skummelt som jeg gjør. Så hvis man tar det til, the buttom line ; Jeg hater glattisen !!! 
Men bortsett fra det så ble gårsdagen en skikkelig glatt blåsebortdag. Gubben var på beina att og jeg hadde håpa på en fjelltur . Men det gikk jo ikke når det blåste 25 m/s innpå her . Da er det best å holde seg nedi dalen. Så vi surra på med alt og ingenting hele formiddagen mens formen sakte kom seg og så sæla vi på og dro nedover. Gikk Kjørkjebygde med bikkjene og dro på butikken. Det var litt vind der og men likevel utrolig deilig temperatur. Og jeg må jo bare innrømme at jeg fryder meg over bare veier og varmegrader . Våren ønskes velkommen den . Vel hjemme igjen var det visst noe veldig viktig sport på TV og da benytta jeg anledningen til litt matlaging og sånn. Og så var det jammen kveld før vi visste ordet av det . Og i går kveld var jeg utrolig trøtt. Så vi så den siste James Bond filmen og så var det kveld. Og nå er helga og vinterferien altså over. Nesten da..
I dag er det en nevø som har fødselsdag og jeg tør nesten ikke fullføre tanken på da han ble født for jeg vet jo hvor gammel han er og da blir jeg grusomt gammel ihvertfall ! Men vi får vel ta en tur og gratulere han i løpet av dagen. Det er ihvertfall mindre sjanse for at det går ut over en eller annens lårhals der borte enn her . Kroppen sier nok ikke nei takk til en kake eller to i dag heller.
Og så er det snart ei ny uke. Den uka starter jeg med to dager på Sundvollen. Der skal jeg delta på Buskerudkonferansen. Nå er jeg bitte litt usikker på hele konseptet men det finner jeg nok ut av . Blir spennende tror jeg . Og så får gubben og fanklubben hans klare seg alene et par dager .

Ute i verden er det stort sett bare sport i alle kanaler og alle aviser. Det kan neimen ikke skje mye viktige ting i verden når alle bare kan snakke om noe så uviktig som sport . 
Men jeg har i det minste fått med meg hull i bakken som sluker mennesker (!!!????) , noen som slår opp og helst vil at ingen skal si noe om det . Ja, man kan jo tjene penger på det og . Ihvertfall er det visst lettere å ha talent for av og på forhold med kjendiser enn stemmeprakt og platesalg. Og siden jeg ikke nevner navn kan jeg vel heller ikke saksøkes. Puh..
Dagens bilder er av de fine fotvarmerne jeg fikk til burtsdagen min . Og så er det et av utsikten som jeg tok med mobilen min som har en merkelig vidvinkelfunksjone som blir litt snål.

Ingen kommentarer: