tirsdag, mars 19, 2013

Tirsdag

Det er tirsdag morgen. Tidlig. Ute er det grått og det fyker noen snøfnugg nå og da. Gradene holder seg på minussiden og i dag viser måleren minus 13. Kaldt altså.  Jeg har hatt en sånn vandre rundt i huset natt . Det hender man har det . Av ulike årsaker sover man ikke like godt alltid. I natt var det da i tillegg en liten minihund som snorka noe voldsomt og det hjalp jo veldig..  Så jeg endte på sofaen til slutt og der lå jeg ikke lenge før minibikkja kom etter . he he men vi sov ihvertfall når klokka ringte så det kan ikke være så gæli heler.  I går var det jobb og det var en travel dag . Men de er jo best for da gåre dagen fort.  Vel hjemme venta Ingunn med verdens deiligste kyllingsalat. Akkurat slik jeg liker den best !! Hm.. kan hun ha lært det av noen tro ?  Uansett deilig . Etter maten for den lile politikeren avsted til poitisk partimøte mens vi to gæmlissene var barenepiker for turbobikkja hennes.  Men nå glemte jeg en viktig ting . Nemlig at mens vi spiste kom det to gedigne ørner som sirkla rundt over Lien. Jeg for jo ut med kamera og fikk tatt noen , om ikke gode bilder. Fantastiske dyr altså ! Men , da er det all grunn til å passe på minibikkja igjen. Den kan lett bli ørnemat .

Jeg tok forresten med meg alle tre bikkjene og skulle liksom gå en tur i går kveld. Ha ha ha det er lett da ! Kom til postkassa og så skjønte jeg at det gikk ikke så da gikk vi Augundsrudvegen og runda hjem igjen. De to eldste e vant til å gå sammen så de klarer det fint. Men det yngste i flokken hu er foreløpig et vimsehue av dimensjoner !  Men de fikk nå gjort det de skulle ale mann og vi kom oss hjem i ett stykke.  Resten av kvelden ble tilbragt på sofaen. Har fått et øyeproblem . Enten er det noe en reagerer på , eller så er det  rett og slett at en er skikkelig trøtt , også i øya. Jeg undrer forresten på om det kan være en reaksjon på den nye eyelineren min. hm.. og den tok jeg på meg i dag og. Dumt. Ihvertfall svir og klør det og jeg kjennes trøtt ut. Hoven er jeg og. En øye kattar kanskje.
I dag er det jobb og utover det er det ingen planer. Men burde få til en luftetur med voffene kanskje.
Dagens bilder må jo bli ørn. Kan ikke bli så mye anna.

Ingen kommentarer: