lørdag, april 06, 2013

Lørdag

Lørdag kveld er her og jeg har ikke skrevet noe på bloggen hele uka.  Men så får en vel ta en oppsummering nå da. Tirsdag hadde jeg faktisk fri og den dagen ble brukt til veldig lite.  Brukte litt tid på heimen hos ho mer og fikk rydda vekk påsken der også . Den lille damen gledet seg til shopping dagen etter for da skulle det komme en dame og selge klær på heimen. Et flott tiltak som er vår og høst.  Her hjemme var det litt papirarbeid og sånn  og så var dagen gått. Det ble tid til en trimtur innover fjellet med Luna. Med joggepiggsko gikk det uten knall og fall, men jogging var litt skummelt. Uansett så er visst toppformen laaaangt bak horisonten et sted. Så får vi se om jeg klarer å finne den igjen engang. puh !
Onsdag var det jobb . Og det var en ganske travel dag . Møter og rutiner . Så den dagen gikk fort. Onsdag kveld dro vi nedover til Kongsberg for å hente Daisy . Ingunn skulle ha lange dager i innspurten av en stor oppgave og lille voffen skulle feriere i Veggli neon dager. Hun er en morsom liten hund som er like hjemme her som i en leilighet i Kongsberg tror jeg . Ihvertfall er det ingen sak å ha henne.  Torsdag var jobbdag og på kvelden var jeg på ukas andre trimtur innover her med to bikkjer denne gangen. Det var temmelig sølete og to bikkjer måtte i badekaret når vi kom oss hjem. Mer eller mindre motvillig. Og vips så var det fredag . Ei ganske så kort arbeidsuke altså.  I går kom Ingunn hjem på kvelden for hun savna nok voffen sin ganske mye ! Og det synes vi er veldig bra selv om vi liker å ha bikkja her vi . Fredagskvelden ble tilbragt i ganske ro og jeg har ihvertfall sovet som en stein i natt. I dag har vi brukt tiden på å vaske biler , vært et sted vi aldri har vært før og kjøpt egg, og vært på bygdeheimen med ett lass bukser.  Og nå er det da altså lørdag kveld.  Vi har akkurat spist et godt måltid med kyllingsuppe. Kjempegodt og kjempemett. Og nå regner jeg med at resten av kvelden går med til tv og lesing. Jeg har begynt på siste boka til Øystein Morten og gleder meg til å lese videre. Spennende bok om Olav den Hellige.

Ute er det skikkelig surt selv om måleren viser at det er ikke akkurat er masse kuldegrader. Det er en kald trekk og det er bare sola som gjør det bittelitt vårlig. Men det tine i solhellingene og det er deilig . Bursbakken er nesten bar. I fjor på denne tiden plukket vi hvitveis.
Denne uka har det vært flere aktuelle saker i media som har engasjert. Jeg må si jeg er skikkelig opprørt over den journalistdamen som har skrevet bok om oljeministeren vår. Ikke at jeg er noe spesielt fan av hverken han eler hans politikk, men jeg synes at en slik måte å skrive bok på er laaangt under lavmål.  Ute i verden sitter det en tulling nede i Korea og rører. La oss bare håpe han ikke rører det helt til ! Og her på hjemlige trakter har det i dag vært avisoppslag om en dame som måtte vente noen timer på sykehustransport . Det er for øvrig ingen nyhet for det har vi opplevd flere ganger mens far levde. Det er en skam , mer er det ikke å si om det der.
Så slik går dagene. I Trondheim sitter det en som skriver og skriver. Han er flink men nå er han vel snart ferdig. Og så begynner han i spennende jobb om en måneds tid. Vi savner han nok men så lenge han har det bra har vi det bra. Og så ser vi jo mer til de på Kongsberg . Både to og firbeinte.

Men nå har jeg visst surra nok. Jeg får legge til noen bilder og så avslutte nå. De siste dagene har det faktisk dukka opp både grønnfink og sisik her. De har vært helt borte i vinter. Mulig det er Bølle som har jaga dem men jeg tror vel ikke det . Jeg er medlem i Norsk Ornitologisk forening og får derfor et blad som heter fuglevennen. Der sto det at grønnfinken har hatt en enorm nedgang på landsbasis. Rare greier. Men nå har jeg altså sett den igjen. Jeg velger å ta det som et vårtegn. Alle vårtegn er viktige nemlig !

Ingen kommentarer: