lørdag, april 20, 2013

Lørdag

Så var det lørdags kveld. Etter en skikkelig vårdag er det tid for tv og avslapping i godstolen.
I går var det som vanlig jobb. For en gang skyld sov jeg som en stein og spratt opp helt i ørska når klokka ringte ! Det skjer slett ikke ofte . På jobb var det den vanlige fredagslidelsen med vaffellukt i hele bygget hele formiddagen. Men der er jeg ganske stanhaftig og vaffel spises ikke før i matpausa.  Da smaker det vidunderlig ! Vel hjemme var det mat og så ble resten av kvelden brukt til husvask , Sovna vel før hue landa på puta i går tror jeg . Jeg må si jeg fulgte litt med på ale grusomheter i USA i går også.  Det er liksom ikke måte på hva to gærninger kan klare å få til. Godt de fikk tatt dem . Og så får vi håpe den fabrikken gikk i lufta av seg selv og ikke at noen fiksa det .

I dag sov vi lenge og det trengte i hvert fall jeg . Ute var det litt kjølig og skya da jeg sto opp. Jeg dro ned på heimen til ho mor ganske tidlig. Der rådet det fred og ro som det pleier. Vi fikk oss en god prat om alt mulig rart . Og da jeg dro hjem etter en times tid hadde sola kommet frem og dagen begynte å bli litt varmere.  Gubben foreslo en tur til Rødberg for å handle og vi stappa bikkjer og folk i bilen og dro av sted. Det ble både handel og koselig kaffestund med kake på Risan. Ikke ofte vi gjør sånt så det er koselig det . Da vi kom hjem tok jeg en opprensk innvendig i begge bilene. Støvsuging og vask. Det trengtes ! Gubben klargjorde vedmaskina og traktorer. Vi fikk raka litt og tilbragte rett og slett hele ettermiddagen ute i sola. Deilig med litt vårsysler ! Bikkjene kosa seg også og Luna gikk faktisk løs i flere timer. Hun tok en tur borti skogkanten et par ganger men ikke lenger enn at vi så henne og så kom hun tilbake. Veldig fin trening . Linerla dukka også opp i dag . Plutselig satt den der på taket og nikka "takk for sist ". Akkurat som om den aldri har vært borte !

I kveld har vi vært på inspeksjonsrunde på fjellet. Mye overflatevann overalt nå. Men du verden , det går fint an å gå på ski ennå også. Helt utrolig egentlig.  Og nå er dagen nesten over . Vi har kosa oss med kyllingpizza og øl faktisk.  Midt i vårsola i dag hadde jeg veldig lyst til å få frem grillen men det får vel vente en stund ennå. Men nå skal PCn legges vekk og jeg skal av slutte. I morra skal vi muligens besøke en som har blitt tenåring og kanskje blir det en tur til fjells før vi drar nedover . Jeg håper det . Dagens bilder er litt av hvert men så har også dagen vært litt av hvert.

Ingen kommentarer: