mandag, april 01, 2013

Mandag

2.påskedag er snart historie og det samme er jammen hele påsken 2013. Det er vel en påske som vil gå inn i historien som en drømmepåske her sør i hvert fall. Det vil si.. drømmepåske kan jo egentlig være så mangt det da. Spørs jo helt hva man drømmer om . Men jeg vil vel tro at alle i hvert fall er mer enn fornøyd med årets påske hva vær og føre angår.  Også påskens siste dag var full av sol og sol og atter sol. Det har vel kanskje vært den varmeste dagen av alle.  Planen vår om en skitur gikk ikke som vi hadde tenkt for bonden hadde ikke formen inne og måtte bare ta det med ro. Så ble avslutningen altså verandakos i stedet. Sola steika godt der og. Og vi fikk proppa oss med den siste påskegodten . Biler kjørte det jevnt og trutt hele dagen. Men jeg tror nok veldig mange dro i går. Og mange dro tidlig i dag . Håper alle kom vel hjem i hvert fall. På verandaen i dag hadde vi full underholdning av spettmeisene som bor her hos oss. De er noen skikkelige bråkemakerer. Griser noe fryktelig gjør den og. Og hakker i veggpanel og trær. Nesten som en liten hakkespett. Hissig er den og slett ikke noe redd. Utpå ettermiddagen fikk vi hyttegjester til middag. På hytta har det vært fullt hus hele påsken og jeg tror de var litt slitne. Det var i hvert fall koselig å spise middag sammen .
Så en kan vel si at påsken har vært godt . På det meste . Selv om formen hos noen har vært laber. Synd at det er sånn men ikke så mye å gjøre med. Påskens musikalske høydepunkt for min del fikk jeg i kveld i Veggli kirke . Det var det påskeavslutning i ord og toner. Og jeg fikk høre akkurat det jeg har gått og håpa på !! Tusen takk Bitta !

I morra er det hverdag igjen . Det vil si jeg har faktisk fri siden elevene ikke begynner før onsdag og jeg har bibliotekdag i morra. Så jeg tenker jeg får ta en tur ned til damene på heimen . Får vel plukke vekk påskepynten der . Her hjemme er alt plukka vekk i kveld, Deilig å være tilbake til normalen igjen. Den der pyntesyken har jeg vel fått inn med morsmelka for mor har alltid vært fæl til å pynte.
Men nå gidder jeg ikke skrive mer. Dagens bilder er litt fugl og litt sangfugl.

Ingen kommentarer: