onsdag, april 24, 2013

Onsdag

Det er seint onsdag kveld. Ute blåser det og selv om det ikke er kuldegrader men det er surt. Og da blir det kaldt ! Korkusen kommer optimistisk opp av jorda og fryser i hjel. sørgelige greier.  I går måtte jeg skrape is av ruta på bilen før jeg dro på jobb. Men så kom sola og det ble straks mye bedre. Midt på dagen i går måtte jeg ta et par timer fri for å være med den lille damen til optiker. Det var nok en lang tur opp til Rødberg . Særlig når en ikke helt husker om Rødberg er opp eller ned dalen lenger. Men med masse gjentagelser og mye tålmodighet fra både damen og oss så gikk det veldig bra. Nå skal hun få nye briller og så får vi håpe de ikke blir borte disse da.

 I går kveld fulgte jeg gubben inn på fjellet og så jogga Luna og jeg hjem igjen. Ja...i hvert fall delvis. Bør vel ikke skryte på meg at jeg jogga hele veien. Og fy så kaldt det var ! Men vi ble varme vi . Ingen fare ! Og i dag tidlig var det altså varmegrader og sola kom som den skulle. Men så er det den vinden da. Det blåser gjennom marg og bein. Usjamei.  Men jeg har vært på jobb som vanlig jeg og etter jobb har jeg laget mat som vanlig også.  Men etter middag tok jeg med meg bikkjene og dro nedover for å gå Kjørkjebygda. Og da jeg kom neste ned til Kjemhus så observerte jeg en fugl som satt på en stubbe. Det vil si jeg så den vel før det men den landa nå der. Og innen jeg fikk stoppa bilen og fikk fomla frem kamera fikk jeg ikke tatt så veldig gode bilder heller. Men noe ble det . På vei hjem måtte jeg kjøre en tur til fjells. Det er så flott lys på fjellet på kvelden nå. Og så skulle jeg inspisere vegen for gubben .

 Nå brøyter de opp over Killingskard. Vegen er ikke kjørbar på lenge men ett sted må man begynne og første bud er å få snøen ut av veien. Så må den tørke opp før den er kjørbar. Men det har vært så mye snø at de måtte har graver for å få vekk de verste skavlene.  I Killingdalen var det så kaldt og blåste så jeg nesten ikke sto på beina. Så det ble bare noen bilder før jeg forta meg i bilen og dro hjem. Her hadde gubben fyra så det var godt og varmt. Og så måtte jeg begynne å finne ut hvilken fugl jeg egentlig hadde sett . Leste litt bøker og snakka med folk på nett . Og jammen tror jeg at jeg snubla over en liten sjeldenhet. Det er nemlig en myrhauk. Den finnes bare sporadisk og er sjelden å se. Den hekker på bakken og derfor var det jo ikke så rart at den satt på en stubbe heller.

Og nå er det snart natt.
Ute i verden er media full av den såkalte Øygarden saken. Jeg blir helt kvalm av hele greia. Og jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å brette alt dette ut i media. For det første så synes jeg fryktelig synd i den stakkars jentungen og for det andre så kan jeg ikke skjønne at allmenheten har noe behov for å delta i dette. Egentlig er det skamligt !
Men nå er det visst stopp med skrivinga også. På tide å legge seg kanskje . Men jeg må bare legge ut bilder av den fine fuglen (selv om de ikke er så bra) og så legger jeg ut noen fra fjellet og.

Ingen kommentarer: