søndag, april 28, 2013

Søndag

Det er søndag ettermiddag . Ute er det opphold men skyet og det er en bitende kald vind. Skikkelig surt og nesten ikke til å være ute. Vel, så får en være inne da.  Men ett tilbakeblikk får en vel starte med . Torsdag var en ganske vanlig dag på jobb. ja kanskje bortsett fra at jeg sa opp den gamle jobben min og dermed er fast stasjonert på ett sted fra høsten av . fornøyd med det . Torsdag forsvant det også en god slump penger ut av konto og inn til Hurtigruten.  Dermed er årets ferie betalt og jeg gleder meg veldig ! Torsdag kveld ble brukt til trening og tv . Fredag sto jeg opp grytidlig og dro hjemmefra klokka 07. Hele dagen ble tilbragt i fylkestingssalen i Drammen . Der var det kursing i enda ett nytt datasystem og noe som skal bli vår nye ansatteportal . Tror det kan bli bra nåe det er oppe å går. Og systemet er ganske likt det jeg allerede jobber med i forhold til den nye hjemmeisden . Så det ene kan kanskje bidra til mer øvelse med det andre. Uansett er all lærdom nyttig. Men du verden så trøtt man bli av en hel dag forran skjermen og full konsentrasjon. Da jeg var ferdig var sola oppe og det var en strålende flott vårdag i Drammen. Jeg dro hjem ganske fort for jeg hater å kjøre i ettermiddagsrushet. Stoppa så vidt på Eikersenteret og handla litt blomster og så for jeg rett hjem. Fredagskvelden ble tilbragt forran TVn med idol og alt det som er i rekka på en fredag .

 Lørdag starta også ganske tidlig for når er det dugnadstid. Denne gang var det dugnad på kirkegården i Rollag og siden vi nå også har en tilknytning dit så syntes jeg at jeg måtte være med. Det er en sosial og viktig greie å være med på sånn for det er mye her i verden som ikke gjør seg selv. Og vi har vel alle et felles ansvar. Uansett så var det bra med folk i Rollag . Jeg sliter så med den ene skuldera mi så jeg klarer ikke å rake men i Rollag skulle også kirken vaskes og det klarer jeg . Nå er den gullende ren og det lukter godt. Vi må være forsiktig med vann og såpe men passet i hvert fall på å vaske godt på de stedene som det er lov. Det ble langt over høgst dag før jeg var i bilen igjen og da dro jeg opp til Veggli for å sette på noen blomster der og. Det er jo ikke støtte på grava til høvdingen ennå men nå er det i hvert fall blomster der. På vei hjem hadde jeg en mellomlanding i Toen for kakeprøvesmaking. Fytti katta ! Kunne godt hat det som yrke jeg ! Men jeg hadde vel vært lite kritisk tro jeg . Synes nemlig alt smaker vidunderlig jeg ! Vel hjemme var det å sette i gang med forberedelser til kveldsmåltid. Ingunn og Magnus kom hjem og jeg hadde lovet raclett. Det er veldig godt og vi spiste vel så vi nesten ikke orket å rape engang !! Alltid koselig når de er hjemme og vi fikk oss en koselig kveld med mye prat og moro !
I dag starta jeg dagen med et besøk på heimen hos den lille damen. Hun fikk nemlig sitt 6 oldebarn i natt og det måtte hun jo få vite ! Hun var veldig stolt av det og jeg fikk vist henne bilde av det lille vidunderet også. En nydelig liten pike ! Ellers så hadde vi en god prat om alt fra været til middagsmenyen. I dag var det oksesteik og engledessert . Og hva i all verden er engledessert ??  Ingen visste men vi ble nå i hvert fall enige om at det sikkert smakte himmelskt ! Blir spennende å høre seinere hva det var. Ja... hvis noen husker det da..

Her hjemme hadde gubben og Ingunn lagt om dekk på bilene sine.  Og gubben er ikke ferdig ennå. Muligens skal vi nedover til Kongsberg etter hvert men vi får nå se hva det blir tid til. Og så var den helga historie.
Ute i verden er det sikkert mye som skjer men jeg orker ikke lese aviser og nyheter igjen før media har slutta å skrive om en viss ordfører og en jentunge. Nok er nok og for meg er det mer enn nok !
Men det er koselig med tre bikkjer i huset . Daisy koser seg veldig og er ekstatisk lykkelig når hun blir sluppet ut på morningen og bare kan springe rundt !  Og så er det deilig at de alle tre går så godt i lag . Men nå gidder jeg ikke skrive mer. Bortsett fra at i går fant jeg de aller første hvitveisene i brusbakken og akkurat nå så snør det . Hurra ! Uff hvor lei jeg er av snø nå. Noen bilder må vel være med fra de siste dager. Og Så får vi se da om det blir skrevet mer i april i år.

Ingen kommentarer: