tirsdag, april 23, 2013

Tirsdag

Det er tirsdag morgen. Jeg er nesten klar til å dra på jobb. Ute skinner sola og selv om det har vært noen små kuldegrader i natt er det nå på pluss siden igjen . Det blåser litt men det gjør ingenting egentlig. Søndag var også en slik flott vårdag. Gubben og jeg gikk oss en tur på østsiden og fikk skikkelig vårfornemmelser for der blomstret både hvitveis, blåveis, sukkertopp og hesthov. En god dose vår !

Vi gikk opp ved Bergerud , over til juvet og ned ved Hvammen. En fin tur selv om det ble en litt seig start for noen . Da vi kom et stykke oppi bakken trodde vi at vi så hanske ferske hjortespor men så skjønte vi fort at det bare var kuene til noen som ikke klarer i gjerde. Ikke alle som er like nøye her i verden.  I går var det også jobb og full fart og på kvelden gikk vi Kjørkjebygde og så var vi på besøk hos den lille damen på heimen. Hun ble ganske forskrekket når vi fortalte at i dagskal hun ut å farte litt. Hun skal nemlig helt til Rødberg i dag . Skal få sjekka øya sine og få seg nye briller. At brillene var borte husket hun ikke . Ble ganske forskrekket over det og. Hvem kan ha tatt dem ! hm..

Men etter hvert ble vi nå enige om at en tur til Rødberg kunne være moro og det . Hun måtte sjakke pengepungen men kjente ikke igjen pengene. Var penger nå til dags blitt så rare??? Så dagen i dag blir altså slik at jeg drar på jobb og så henter gubben sin svigermor og suser oppover dalen og jeg hopper på i Nore og så er det optiker. Etter det er det tilbake til jobb.

Forhåpentligvis holder været seg til jeg kommer hjem slik at kvelden kan brukes ute. Har så innmari lyst til å prøve sykkelen snart.
Ute i verden er det bare fæle ting som skjer og i dag orker jeg ikke skrive noe om alt. . Men jeg legger heller ut noen fine bilder fra søndagen. Ja og så må jeg jo si at det ble noen fuglebiler og. Den rødstrupen er reine filmstjerna den . Riktig så fotogen !

Ingen kommentarer: