onsdag, mai 01, 2013

Onsdag

Det er 1 mai . En skikkelig kald 1 mai. Våren er her og kommer nok men fy så seint det går . I dag har det vært opphold men bitende kaldt og en vind som blåser gjennom marg og bein ! Fysj !!
Mandag var det jobb og akkurat nå jobber jeg med så mye data at skuldrene mine egentlig har havna midt oppå hodet mitt som en slags steinhard betent klump ! Veeeeldig deilig, ikke ! Mandag kveld måtte jeg riste løs litt og sprang fra fjellstua og hjem med Luna. Vet ikke om det hjelp på noe annet enn trimmesamvittigheten men. I går var det også selvfølgelig jobb og jeg fortsatte vel igrunnen der jeg slapp på mandag . Sukk, kommer nok i mål til slutt . Etter endt arbeidsdag var det hjem og lage middag og så skulle gubben og jeg gå Kjørkjebygde med bikkjene. Ingunn skulle komme fra Kongsberg og vi tok en tur innom bygdeheimen mens vi venta på henne. Der satt den lille damen nykrulla på håret og frisk og fin i fargene som vanlig. Vi fikk oppklart hva engledessert var for noe også. Det var i hvert fall ei av damene som husket at de hadde fått det som dessert på søndag . Det viser seg at det inneholder jordbær, banan og at det var luftig. Jeg har googlet og ser at det skal være frosne jordbær , banan og fløte og at alt skal kjøres i blender til en lett luftig rosa krem. Hm.. må testes en gang .

 Ellers så var hele gjengen på stua i godt lag og vi fikk oss en god prat. Til og med Guri satt stille ved siden av meg og prata en lang stund.  Ingunn dukka opp og hun ville ikke være med på tur men det ville Daisy , bikkja hennes. Så derfor ble det oss to og tre bikkjer som fikk oss en kveldstur. Resten av kvelden var TV kveld. Husker ikke hva vi så på men , da var det sikkert ikke noe viktig heller. I dag tidlig var Ingunn først oppe for hun skulle på 1 mai frokost med alle de andre røde. Ja , jeg må jo si at mitt bidrag til dagen var at jeg hadde opp flagget klokka 08. Ikke dårlig det vel. Ingunn for på frokost og jeg lufta tre bikkjer, lekte med en bikkje, fora to bikkjer og lagde frokost , samtidig ! Ute var det kaldt og lite fristende til å bevege nesetippen ut døra.  Det ble en sløv formiddag med fyr i peisen og såper på tv. usjamei !  Etter hvert seira viljen over kroppen og jeg fikk på meg trimklea og for til fjells. Med to bikkjer. Men i dag funka ikkeno. Beina var tunge og ryggen vond så det ble 5 tunge kilometer med mer gåing enn jogging. Ja ja , vi prøver igjen seinere.

 Da jeg kom hjem igjen var det kommet fremmen her og når de var dratt skulle også Ingunn dra. Kokka gikk ut i spontanstreik og det ble Vertshusmiddag på oss før frøkna for nedover dalen. Men bikkja hennes ble igjen hos oss. Nå skal hun være noen dager på fjellferie mens matmora har eksamen. Vi har vært på en ettermiddasgkjøretur  til fjells. Det tiner seint nå men det tiner. I det minste. Mye snø igjen i fjellet er det i hvert fall.
Og nå er det kveld. Kvelden på et avbrekk midt i uka. Et lite friminutt i en travel hverdag . Jeg gir meg ikke ut på noen arbeiderfellesskaptale . Egentlig burde hver dag være en dag for alle som arbeider. Men verden består av mye mer enn det . Så da så.

 Ute i verden har en dronning abdisert i går og Nederland har fått sin første konge på over 100 år. Og for meg og den lille damen på heimen var det stas. Vi er litt royalister vi to.  Det er også midt i russetiden og jeg håper bare alle tar vare på hverandre og seg selv og at de har det moro. Er egentlig glad vi er forbi den tiden her i huset .
Noen bilder ble det i dag og. Noen tatt på fjellet og noen av treerbanden med pels ! Og et bilde viser hvilket kaos som råder når man går tur med tre hunder samtidig ! Puh, tunga rett i munnen da ja .

Ingen kommentarer: