torsdag, mai 09, 2013

Torsdag

Det er torsdag og det er Kristi himmelfart dag. Datoen viser at vi snart er halvveis i mai og gud veit hvor begynnelsen har blitt av . Men dagene blir nå ihvertfall borte .
Mandag denne uka var en jobbdag slik det pleier å være og bra er det . Hadde jo ikke vært noe gøy å ikke ha jobb heller. Men denne dagen var en flott vårdag . Det var akkurat som om våren kom akkurat den dagen. Jeg lengta i grunnen litt hjem og forta meg hjem også.  Etter middag hadde jeg bestem meg for årets første sykkeltur. Så det var på med polstra bukse og hjelm og ut ! Men tror du ikke sykkelen hadde gått hen og punktert seg i løpet av vinteren !! Ja i hvert fall var det det jeg trodde da. Men det har vel vist seg at den muligens fikk litt hjelp til akkurat det . Hm.. vel, jeg furta meg ut av sykkelbuksa og dro til fjells i stedet . Både Daisy og Lunas var med og så jogga vi i fem kilometer . he he i hvert fall nesten . Den dagen begynte elvene innpå å gå store. Tirsdag fikk jeg stadig meldinger fra de hjemmeværende med bilder av soling og verandaliv og anna kos. Så jeg var i grunnen sur da jeg dro hjem etter en lang dag forran PCn inne på kontoret mitt . Men det hjalp litt med ferdig servert grillmat . Og så tok jeg nok en tur inn på fjellet med litt jogging . Bare med en hund denne gangen . 5 kilometer er nesten litt langt for Daisy og dessuten så bare tuller de når de er to . Men Luna og jeg fikk en god trimtur vi. Denne dagen gikk elvene skikkelig store og det er tydelig at nå tiner det i fjellet altså ! Sykkelen ble ikke frisk igjen heller fordi det ikke var riktig slange å få tak i på Texaco . æsj..

I går da var det onsdag . Og da dro den snille gubben helt til Rødberg og fiksa sykkeldekk !! (kanskje han syntes han måtte siden det nok var han som gjorde at det trengtes i det hele tatt ja.. ) Og jeg ble blid og lykkelig og gleda meg til kveldssykkeltur. Jammen sa jeg smør !! Jeg rakk nesten akkurat å sette meg i bilen på vei hjem fra jobb og så bøtta regnet ned. Så nå står sykkelen innomhus og vi venter vel alle på bedre dager . I går kveld ble det i stedet en klissvåt runde rundt Kjørkjebygde med en ivrig elghund og en pottesur dachs. Tror ikke jeg vet om noen hund som furter så innmari som Dina når hun blir våt. Hun hater å bli våt rettt og slett !!! Etterpå tok jeg et koselig besøk på heimen hos den lille damen  . Jeg har kjøpt en bok med bilder og teks om ca 200 norske fugler . Og i tillegg er det en liten boks på siden hvor man kan høre lyden av fuglene også. Den tok jeg med til mor og så fikk hun se og høre vipa ! Det var stor stas . I hele mitt liv har jeg fått høre mye om vipa . Det har liksom blitt mor sin fugl det . Hennes barndomsfugl. Så det var stor stas å høre lyden av den igjen . Ikke noe problem å huske det nei !
Ingunn har vært hjemme noen dager og vi har hatt Daisy her i en uke. De dro i går ettermiddag og nå er det ganske stille her . Merker vel egentlig at det er bare to og ikke tre hunder . Men vi savner henne og . Det gjør hundene også. De søkte litt etter henne i går kveld.

I dag har vi vært litt menighetsarbeidere. Konfirmantenes gudstjeneste ble gjennomført og det var veldig bra. Bare så synd det ikke var mer folk. Men sånn er det bare.
Og nå sitter vi nå her og ser ut på regnet og håper på litt opphold. Har liksom lyst til å ut litt . 
Et nytt familiemedlem har det også blitt i natt . En liten grandniese ble født på sin mammas fødselsdag . Godt at alt gikk bra . Litt rart at bruttern er bestefar til fem stykker . Huff han er jammen blitt gammal ja ! fnis
I dag fikk vi også mail fra Hurtigruten og nå gleder jeg meg skikkelig til tur.  Det viser seg at Hurtigruten har 120 års jubileum i år og derfor skal de ha 11 jubileumsavganger med masse spennende opplegg. Vi er så heldige å være med på en av dem . Tror dette kan bli veldig bra .
Nei nå får jeg prøve å komme meg ut mellom regndråpene. Tror ikke den lille furtbikkja skal være med i dag Hun får vel bare ligge i sofaen sin hun. he he
Dagens bilder er litt av hvert fra vann til kirke.

Ingen kommentarer: