fredag, juni 28, 2013

Fredag

Nå er det fredag ettermiddag og vi har vært på tur hele dagen. Vi starta hjemmefra ca halv ti som planlagt. Riktignok trer at gubben hadde trylle to kofferten som er altforstore for min bil inn i bagasjen. Jeg regner med at den bilen ikke blir så gammel hos oss etter ferien. Ja.. Vel, Ingunn var nok drittlei alle instrukser og mas , så hun var nok glad vi dro , mens Dina begynte å sørge når hun forsto at det var vi og ikke Ingunn som skulle dra med de digre koffertene. Det kommer hun nok over om en dag eller to. Vi kom oss avsted og kjørte over Hardangervidda i sol og varme. Men hvor er vidda ? Den har ihvertfall nesten grodd inn siden sist jeg kjørte der . Men nå er det ti år siden tror jeg så...  Vi møtte regnet når vi nærmet oss Bergen og siden vi var litt usikre på alt var vi ute i god tid. Nå er vi vel plassert i verdens vakreste båt. Makan til rein luksus kan man lete lenge etter!  Bilen skal kjøres ombord klokka seks og vi får heller ikke rom før det , men det gjør ikke noe for vi bare nyter det . Sitter i en lang flott gang og drikker kaffe. Har ordnet oss kort og kaffeavtale og smaker litt på luksusen dette er. Vi deler skip med masse tyskere og det forundr meg litt for de skal jo angivelig ha sviktet det norske turistmarkedet . Men jeg hører også engelsk, nederlandsk og svensk rundt meg så ..  Tuller litt med å legge inn bilder på padda så det får bli det det blir i første omgang. Men her er ihvertfall alt topp så langt ! Og i morra skal vi innta Ålesund !

Ingen kommentarer: