søndag, juni 02, 2013

Søndag

Det er søndag ettermiddag.  Ute har det stort sett regna og tordna i hele dag men nå lover meldinga mer sol til kvelden. La oss håpe det !!
Men et lite tilbakeblikk først. Onsdag var det jobb som vanlig og etter jobb dro jeg ut til bygdetunet for der var det plantesalg. Jeg tenkte å få planta skikkelig på grava til far. Ble ganske skuffa for det var ikke mye planter igjen da jeg kom ut dit. Og jeg var slett ikke sein heller . Det sprutregna selvfølgelig og derfor dro folk fort etter å ha handla litt i vilden sky. Men, men, jeg fikk nå kjøpt ei plante og satte ned så nå er gravstedet til far sommerpynta.

 Torsdag starta også med regn og jeg var på jobb. Den dagen fikk jeg gjort nesten helt ferdig en jobb jeg har drevet med i hele vinter og jeg er ganske fornøyd med å si at nå kan vi snart publisere ny hjemmeside . Etter jobb dro vi til toen og drakk kaffe neri neri. Kake ble det også selv om vi ikke hadde godt av det . Og det regnet og det regnet. Fredag var det jobb og utpå dag ble det faktisk ganske fint vær også. Etter jobb var det tid for litt husarbeid . Og vips så var det kveld. Ved 8 tiden tok jeg Luna med meg og gikk til Glanarberget. Og da kom det mere regn. Jeg klarte å komme meg hjem igjen uten å bli våt men det var på nippet. Fredagen var også dagen hvor jeg ble ganske opprørt over at staten nå har bestemt at all informasjon til det norske folk skal sendes ut elektronisk. Et stort overgrep mot generasjonen over oss. Dette kommer 20 år for tidlig !Det er ikke mange av de over 70 i dag som er oppe å går på data .

. I går starta dagen med  regn , det ble også torden . Masse torden ! Møkkavær ! Vi dro på butikken og så besøkte vi naboene på det andre bruket og litt av hvert sånn. Ihvertfal kom vi oss hjem igjen med bilen full av maling, mat, tomatplanter, agurkplante og to trøtte bikkjer !! Tomat og agurk planter v ar sårt tiltrengt siden mine hadde et ublidt møte med kuldegradene for en stund siden . Og så gikk resten av dagen med til førstehjelpsmaling på badet som medførte maling av dører i gangen også.  Så får det holde i noen år til.
På kvelden kjørte vi på elgsafari og jammen så vi elg også. Rett nedi her sto det en 2 åring og kosa seg i hogsten. Nå er det mye mat i skogen for en slik kar ! Vi måtte også ta oss en kjøretur nede i skoddehavet i bånn av dalen. Trolsk stemning der !

I dag hadde vi et oppdrag på søre Vegglifjell og etter frokost og litt sånn dro vi av sted. Hadde med oss bikkjene og planen var å gå tur med dem på fjellet etter oppdraget var utført. Den gang ei ! Et aldeles forrykende uvær møtte oss på fjellet. Lyn og torden og styrtregn ! Så vi rakk akkurat å gjøre det vi skulle mellom to skurer og så pella vi oss hjem igjen ! Og tordenværet fortsatte lenge.  Møkkavær ! Men så får man kose seg med binokkelbildetaking og litt klesvask og sånn.  Og nå er det snart kveld og akkurat som varselet loovet er skyene borte og sola skinner. Vi får nyte det så lenge vi kan. Må vel kunne få til en gåtur med bikkja i kveld og. 
I dag er det forresten  juni og nå er det nesten bare  små uker til skolen er slutt for denne gang. Tre små travle uker for oss som jobber i skolen . Og så er det søren meg snart bare tre uker til vi skal ut på bøljan blå også ! Jøss !!
Dagens bilder er litt av hvert men må bare ta med en binokkel . Og eller blir det vel mye vær.

Ingen kommentarer: