tirsdag, juni 11, 2013

Tirsdag

Det er tirsdag kveld. Ute er det ikke en sky å se men likevel sier værmelderne at i natt kommer det regn. Og så kan vel vi andre bare håpe de tar feil.  I dag starta jeg dagen med å hente 5 store kaker hos bakern. De tok jeg med meg opp på jobb. Og da er det greit å ha stor bil altså.  Kakene skulle vi spise og så skulle vi feire stemmerettsjubileet .
 I dag 11 juni er det nemlig 100 år siden kvinnene fikk stemmerett i Norge. Men vi ligger langt forran for eksempel Sveits som faktisk ikke fikk stemmerett for kvinner før i 1971. Helt utrolig ! På jobb var det mange som hadde muntlig eksamen og mange som hadde fri så det ble mye kake på de som var der kan man si. Men det er fylket som spanderte dette gildet så det var bare å høgge innpå. Kake er nå i hvert fall godt !
Nå lakker og lir det mor slutten på eksamenstiden også. Og godt er det . Noen er kvalme, noen gråter og noen sover lite. Det er en påkjenning. Men hittil har vel alt gått bra. Flinke folk !



Etter jobb rakk vi akkurat å spise litt før vi dro ut til Rollag stavkirke. Der var det brannøvelse. Staben, rådene, guidene og naboer var kallet inn til info og øvelse. Nyttig og veldig informativt. Vi lærte nok alle noe nytt i kveld. For første gang hadde vi også øvelse i Veggli kirke. Gjennomgang av rutiner og inventar. Vi har mye å jobbe med når det gjelder varsling her . Så da gjør vi det, jobber videre.
Og nå er det kveld. I morra er vi jammen halvveis i denne uka og. Den nest siste før elever og lærere går ut i ferie. Og snart bare to uker før vi drar !!! Håper bare gubben finner igjen formen .Den er ikke god nå. Går seg nok til.

Etter vi kom hjem i kveld loffa vi en tur opp Heimsetervegen og jeg måtte jo bare kikke på fuglemor i reiret. Hun ligger trofast å ruger. Tror jeg må ha med meg noe å stå på for jeg er liksom akkurat en meter for kort til å se oppi reiret . Men det er kanskje vitsen og. Finner vel på noe lurt.
Nå durer det sport på tv og det kan jeg egentlig styre meg for. Rulleski i gater er i mine øyne lite sport. Og i tillegg skal vi vel nå høre om Bjørndalens avgang i flere dager . Og jeg som egentlig synes det er på tide !! Ja ja ..
Dagens bilder blir litt øvelse. Ja jeg må jo si det var noen som likte å prøve brannslangen litt mer enn andre .. he he og så glemte jeg helt å legge ut bilde av småfisken som hoppa da jeg var på fjelllet i går kveld, Det ble faktisk ganske kult !

Ingen kommentarer: