torsdag, juni 20, 2013

Torsdag

Det er torsdag kveld. Ute er det en skikkelig sommerdag som er på hell. Jeg har avsluttet kvelden med en fjelltur med tre bikkjer. Ikke det morsomste jeg vet å gå med så mange i bånd men en flott tur likevel.  Jeg har aldri sett fjellet så fullt av molteblomster . Og så store blomster ! Så da er det vel bare å håpe at det blir like mye bær som blomster . I så fall kommer vi til å vasse i molter. Men det er vel lite trolig. I morra skal det visst komme masse regn og er vi riktig uheldige blir det hagl og så forsvinner hele moltehøsten. Ja , nå burde ikke det plage meg som ikke er noe molte-elsker men surt er det likevel. Vi får håpe det ikke går slik.
Mandag var en lang og travel dag . Mye å gjøre på jobb. Masse bøker å flytte på kan man si. Men sånn er det jo hver vår. På kvelden var vi på sommeravslutning for menighetsrådene. Kjemppekoselig det. Masse mat og KAKE ! Og så var det dagen blåst forbi. Tirsdag var også jobbdag og bøker, bøker, bøker !!!På kvelden gikk jeg tur til Glanarberget med Daisy og Luna . Vi møtte rådyr også. Det syntes Daisy var ganske skummelt . Men det gikk fint.

Onsdag ble også en lang jobbedag . Det var siste skoledag for elevene. Og det var aktivitetsdag for elevene. Volleyball og aktiviteter på banen. For oss som jobber på kontoret er den siste dagen full av brev og papirer og masse som ikke må glemmes. Underholdning som skal øves i siste liten og borddekking og mat . Bitte litt kaos egentlig . Men koselig og. Avslutningsfesten starta klokka 18 og da er det var liten vits i å dra hjem. Så da ble arbeidsdagen lang da.  Men det er helt greit det . Skoleavslutninger er bare koselig det uansett og det tar 4 timer og en aldeles utslitt når alt er over . Alle disse ungdommene er bare en herlig gjeng. Nå håper jeg de som ikke kommer tilbake til høsten finner sin rette plass her i verden og blir akkurat det de har mest lyst til å bli . Må jo også innrømme at det var bittelitt stas å få elevrådets pris som beste serviceinnstilte på skolen . he he

Siden klokka bikka midnatt før jeg krabba i køya i går var det relativt tungt å komme seg opp og på jobb ved halv 7 tiden i dag . Og i dag var det de ansatte som hadde sin "aktivitetsdag" og avslutning. Jeg hadde sånn ca 300 bøker som skulle registreres innlevert og et datasystem som ikke funka. Ikke noe moro det . Da blir man jammen litt stressa. Men jeg er vel ganske stolt av å kunne si at jeg fiksa det selv ! HA !! Hvem trenger IT-folk ! Men sliten inn til beinet var jeg når dagen var over . Og nå har da altså lærerne gått ut i sin ganske så behagelig lange ferie. Vi som er "øvrige ansatte" må nok jobbe litt mer . Jeg har 4 dager jobb igjen før ferien min starter og vi skal ut på "bøljan blå".  Og så er det liksom hundre tusen småting som skal gjøres først da.





 Men det går vel bra . Barnepika er i hvert fall klar. Akkurat nå har vi tre bikkjer . Og det merkes det , selv om den tredje kortbeinte saken er veldig snill også.
Dagens bilder er de siste dagers hendelse . Litt av hvert.

Ingen kommentarer: