torsdag, juni 27, 2013

Torsdag

Det er torsdag kveld. Ute har det endelig sluttet å regne. Og det igjen har medført at det er sånn ca 40 millioner knott pr. kvm . Jeg var ute og støvsuget bilen i sted og er nesten oppspist. Hvis disse smådjevlene hadde sugd fett istedenfor blod hadde jeg sporenstreks vært syltynn ! I stedet ser jeg vel ikke spesielt frem til ei natt med kløing overalt. ja ja .
Men nå er det en uke siden jeg skrev noe sist og da er det vel på tide med et tilbakeblikk. Om ikke annet så for å oppdatere meg selv en gang i fremtiden . Satser på at internett skal hjelpe meg når jeg mister husken en gang . Optimist må man være !

Men tilbake til forrige fredag . Da var skoleåret offisielt over og dagen på jobb ble brukt til rydding og masse etterarbeid som måtte gjøres. Jeg var også på møte på messa og dagen gikk. Sol var det faktisk også. Og på kvelden var jeg sliten og trøtt og gjorde vel egentlig ikke en døyt ! Lørdag Starta med regn og jeg sto opp tidlig for å dra til Kongsberg. Der hadde jeg en klippetime og det var litt shopping som skulle gjøres også.  Brukte vel litt mer penger enn planlagt men ... sånn er det iblandt.  Her hjemme hadde gubben blitt med Haugenfolket på rebusløp. Rundt i bygda kjørte de og jammen fant de alle postene. Det gikk fra Paradis til Helvete, opp dal og ned dal. En skulle vel heller tro de kjørte rally for det viste seg at de kjørte nesten en time for fort . Men moro var det .

Søndag var det surt og kaldt og vått. Det var også st.hans . men dårlig midtsommer varme. Jeg tror vi må forflytte midtsommer jeg . Vi var på bygdeheimen og så hadde vi besøk. Jeg gikk tur med bikkjene og på kvelden brant vi bål i bålpanna mens knotten kokte rundt oss. Ikke verdens beste st.hans aften nei.
Mandag var det bygevær. Men egentlig litt lummert . Jobbdag for meg . Og med et datasystem som endelig virka igjen fikk jeg gjort masse. På kvelden kom Ingunn igjen og jeg fikk meg en bitte liten tur med bikkjene. Tirsdag var min nest siste dag på jobb før ferien. Og denne dagen gjorde jeg mye klart til høsten på biblioteket. Deilig å være ajour.  Og i går var det onsdag og halv dag for meg. Resten av dagen ble viet sløving. Jeg rett og slett punkterte i stolen og kom aldri der fra. Fikk pakket bitte litt men det var ikke stort. Men det er vel lov å stoppe opp når man har fått ferie etter et ganske hektisk arbeidsår !

I dag for gubben til byen og ble stukket i . Han har en dame der som stikker nåler i han og på merkelig vis synes han faktisk det er behagelig . Hm..
Ingunn og jeg satte i gang med husvask, klesvask,rydding,pakking og masse annet. Så halve dagen gikk som en røyk. Etterpå har vi vært på bygdeheimen , butikken, fiksa bryllupsgave og laget middag .  Kofferten er ganske pakka og gubben har akkurat levert fra seg vakttelefonen til vegen. Det skal bli en rar opplevelse. Vi har ikke vært noe sted på ganske mange år uten den vakttelefonen og den har alltid kimet når det har passet som minst.  Det blir en ny opplevelse å slippe akkurat det. Og veldig deilig.

Og i morra drar vi. Planen er å sitte i bilen før halv ti . Gubben er redd vi har for liten bil og jeg er redd han har rett. Men vi tester ikke det i kveld for det fordømte knotten skal ikke få flere biter av meg i hvert fall.  Så går turen til Bergen og der må vi være før klokka 18.00 . Da blir nemlig den lille bilen vår flytta inn på passen sin i båten og vi kan gå om bord. Båten går ut klokka 20.00 og da er det også servering av buffet . Tror det blir bra jeg . Lørdagen skal vi tilbringe i Ålesund og da møter vi Åse og Harry. Det gleder jeg meg til ! Ålesund har jeg aldri vært i så det blir stas. Søndag kommer vi til Trondheim på morgenen og da får vi se da om Amund og Gina kommer seg ned på brygga før båten går igjen. Mandag er vi i Bodø. Jeg skal prøve å skrive litt hver dag og bilder skal vi vel også få til. Men litt usikker på om jeg rekker alt jeg synes jeg skal . Får ta det som det kommer.

Uansett drar vi nå ut på tur . Vår første ferie alene uten unger og første turen noensinne på så mange dager . Ingunn blir hjemme med alle tre bikkjene .Magnus dukker vel også opp og hun kommer til å kose seg og her er skap og skuffer fylt opp. Neste helg kommer Amund og Gina også. Så her blir det ikke tomt nei. Vi skal prøve å ikke savne bikkjene for mye. he he  Hadde guubben fått lov hadde han nok smuglet med seg Dina tenker jeg .  Men nå får det være nok for denne gang. Bildene er fra siste ukes hendelser og det er vel litt av hvert.

Ingen kommentarer: