mandag, november 25, 2013

Mandag

Så var det mandag morgen igjen . Helga har gått så raskt at man knapt rakk å trekke pusten. Hva været angår har det vært en flott helg. Kaldt og veldig pent med sol. Ser ikke ut som om vinteren og julestemningen skal komme riktig ennå nei. Men praktisk er det nå.
Torsdag kveld kom minstebarnet hjem igjen . Siden gubben skulle på et møte møttes hun og jeg på Vertshuset og spiste middag. Resten av kvelden gikk med til litt baking og strikking. Fredag morgen starta Ingunn og jeg dagen tidlig. Jeg kjørte henne til Toen og lefsebakst før klokka var sju og så dro jeg på min jobb. Fredags kvelden var det derfor en stille gjeng som inntok hver sin stol i stua. Sånn er det bare etter en arbeidsuke. Lørdag morgen dro minsten nok engang til toen ved sju tiden og så hørte vi ikke mer før hun storma inn døra ved sekstiden på kvelden. Da var 50 klinger bakt, stekt og pakket . Vi er så imponert at vi har nesten ikke ord !! Og så er det så moro at hun vil lære seg det . Lørdag kveld ble vi bedt på pizza hos de som låner bort kjøkkenet sitt til klingebakst. Det burde vel egentlig vært omvendt at de fikk mat for leia men sånn ble det nå ikke. Uansett så lager de en deilig pizza og vi fikk ei koselig kveldsstund i tillegg. Jeg fikk meg også en liten gåtur med Luna på ettermiddagen. Men nå er det så vondt å gå for det er så innmari hardt og glatt alle steder . Trodde nesten ikke jeg skulle si det , men nå kan det godt komme litt snø. Ikke flere meter liksom men litt...


Søndag var det grautmesse på Vegglitunet. Jeg tror det er 5 eller 6 gangen vi arrangerer det. Og det er ei koselig greie. Masse blide mennesker i koselig setting. I går var vi 30 stykker og det er bra. Resten av søndagen gikk med til en skogstur og middagslaging og så var det kveld før vi visste ordet av det . Ingunn hadde  bakedag i går og. Da var det flatbrød som sto på menyen. Så da hun kom hjem etter en lang bakehelg var hun sliten og det er jammen lov. I dag skal hun sove så lenge hun vil og det tror jeg blir lenge !
Og så starter vi jammen på den siste uka i november. Til helga starter vi på adventstid. Det gleder jeg mer litt til for jjeg elsker jo å pynte til jul og jeg liker så godt at vi får inn mer lys og masse farger. Jeg har allerede testa at alle pærer virker og sånn og på lørdag festa gubben og jeg på lysa i utetreet ved stabburet. Nå er det bare å plugge inn ! Vi skal ikke på et eneste julebord og jeg er vel egentlig ikke lei meg for det heller. Men jeg håper nå vi kan kose oss likevel.
Men nå må jeg komme meg avgårde. Dagens bilder er litt av hvert fra helga men jeg har ingen bilder av superbakeren desverre.

Ingen kommentarer: