søndag, desember 15, 2013

Søndag

Søndag kveld. Enda ei helg er over . Ute er det flott vintervær og julestemnings å det holder ! I dag har det vært kuldegrader og sol . Et fantastisk flott vintervær.  Vi gikk innover en tur i sol og det var bare nydelig !. Men jeg får vel ramse litt opp om de siste dagers innhold. Fredag var en ganske så travel dag på jobb men fredag er også veldig koselig med litt ekstra kos både her og der . Men, forresten så glemte jeg jo nesten at det faktisk skjedde noe spennende og morsomt den dagen.Midt på dagen ringte nemlig en fyr fra utviklingsavdelingen i fylket til meg. Vi har henvendt oss dit for å få en ny utredning og avklaring i forhold til Steingardhaugen. Og det ga respons. Nå kommer det en til våren og så får vi se hva som skjer videre. Så det var spennende .




Gubben var i begravelse denne dagen og det var tungt.  Etter jobb dro vi hjem og lagde god mat og så var det finale i The Voice på tv. Kveldene kommer så fort nå at det er ikke rom for så veldig mye mer enn jobb og kvelder. Lørdag sov vi ganske lenge og så brukte jeg hele formiddagen på å få ferdig årets julekort-utsending. Jeg vet jeg sa i fjor at det var siste året jeg skulle sende for posten er blitt dyr . Men så er det jo så koselig da . Koselig å sende og koselig å få. Så det var 50 kort som gikk i posten på lørdag. Pluss noen som ble kjørt ut på vei til og fra butikken. Og så ligger det noen her hjemme som skal leveres personlig også. Vi var opp til Landrud og henta bar fra edelgrana. Tenk at den edelgrana er omtrent akkurat så gammel som Ingunn. Nå er den kjempestor. Jeg klipper noen grener hvert år til jul.



På vei hjem fra butikken mellomlanda vi hos svigervenninna. Det var det nybakte SaraBernard og det må jeg bare si, de smakte ikke vondt ! Nam , sier jeg bare. Ja da jeg lager slike selv og men vi lager dem på forskjellig måte så smaken er litt forskjellig. Vel hjemme styra vi på litt ute. Noen nisser ropte så høyt fra stabburet at de bare måtte få slippe inn ! De fine svenske tomtevennene står nå fint på kjøkkenbordet og i gangen har gyngestolnissene fått hedersplass. Dama si har de med seg i år også. Da jeg henta dem inn hørte jeg at nissen Jon og koret hans også var i ferd med å våkne så de vil nok snart inn de også. På tunet er det farlig glatt og med nysnø oppå tok jeg ikke flere turer over tunet enn nødvendig.  Lørdagskvelden inneholdt håndballkamp og halv  fire. Ikke noen dårlig måte å kose sg på en lørdagskveld. Og ute lavet også snøen ned.



I dag tidlig var det klart og sola kom mens vi akkurat avslutta en litt sen frokost. Vi pusla på med litt av hvert før vi hadde på oss piggsko og gikk til fjells i sola. Det var en deilig tur ! Vi rakk akkurat hjem til jaktstart i skiskytinga. Det var kjempemoro. Makan til skyting og så moro at det kommer nye talenter til topps. Og at det som kommer er sympatiske typer.
Etter litt tv dro vi til Rødberg på julehandel. Ja i år har vi faktisk kjøpt flesteparten av årets julegaver på Rødberg. Vi støtter lokalhandelen ! Ingen som kan si noe annet nei. Og på Rødberg var det veldig koselig. Masse folk , hest med dombjeller, unger som gikk i juletog og masse hyggelige butikkfolk


. Så nå har vi full oversikt og mangler vel bare et par gaver tror jeg. ja, kanskje tre da... Og vi dro fra Lien i sol og kom ned til Høggerudsvingen og så at dalen lå gjemt i et tåkehav. Helt merkelig. Sola forsvant akkurat da og  blåtimen kom over tåkehavet. Ble skikkelig trolsk stemning. Oppover dalen så vi sola på toppen av Eidsfjell og det var så fint.
På vei hjem inviterte gubben på middag og den tok vi i Veggli på Vertshuset. Og nå er det nok en tv kveld. Og i morra er vi igang med siste uke før en deilig ferie. Noen bilder har det blitt i dag og.

Ingen kommentarer: