søndag, desember 29, 2013

Søndag

Det er søndag kveld og vi er snart på slutten av romjul 2013. Ute har det i dag vært en strålende flott vinterdag . Det er lenge siden vi har sett så mye skiturister i fjellet. Det var nesten som en påskedag i fjellet i dag . Ja ikke temperaturen da men det var vanvittig mye folk ! Men , tilbake til tredjedag jul. Da var nemlig ikke været fullt så bra. I det hele tatt har det vært mye vær den siste uken. Regn, vind, varmegrader, kuldegrader, is, og snø. Alt på nesten engang. Her i huset har alt gått sakte. Formen er ikke på topp hverken her eller der men vi gjør så godt vi kan. Og kose oss har vi ihvertfall gjort om vi ikke har vært så veldig sosiale. Fredag var vi en liten tur ned på heimen hos den lille damen .




 Vi gikk igjennom julekort og gaver . Er ikke lett å huske alt. Og så har hun fått masse blomster som vi må stelle litt og. Og så var en liten tur bortom på andre siden av dalen. Hjemme var det Ingunn som hadde ansvar for middagen og da ble det pinnekjøtt . Hun er flink og det smakte bra det . På kvelden dro de unge ut på fest . Jeg tror de koser seg veldig med å treffe gamle venner. Og jeg er kjempeglad for at de gjør det !



 Og det regnet og regnet . Jeg stilte som sjåfør den kvelden og da blir natta litt kort og snål. Glatt ble det også utpå natt men det gikk bra. Lørdag var det fødselsdag her i huset . Tenk at det er 27 år siden det kom en kraftig plugg til verden . Vi kan ihvertfall si at vi har alltid vært strålende fornøyd med den kroppen der. En flott mann har han blitt. På ettermiddagen feira vi han med kaffe og kaker og gjerster og pakker.







Koselig det ! Og utpå kveld var han sammen med den gamle guttegjengen. Og i dag er det søndag . Vi brøyt oss ut og gikk en tur i sola med alle tre bikkjene. KJempedeilig selv om det er ganske glatt alle steder ennå. Ingunn er i familiemiddag og vi er hundebarnepiker. Og så dro vi en tur til fjells. Det var faktisk slik at jeg gjerne skulle hatt ski på beina i dag for det var så flott . Men det får komme seinere.


 


 Nå ser gutta mine sport på TV og jeg prøver å lese ferdig årets julekrim. Jeg kjenner at det er deilig at det fremdeles er en uke igjen til jobb. I morra reiser Amund og dagene med han hjemme har gått fort. Håper vi ser dem snart igjen. Det blir ikke så mye skriving nå . Får ta det igjen siden men legger ut noen bilder fra de siste dager . Både snø, og sol, den hvite amaryllisen min og litt av hvert.

Ingen kommentarer: