onsdag, januar 15, 2014

Onsdag

Det er onsdag og vi er allerede midt i uka. Dagene flyr litt fra meg så selv om jeg tenker at nei nå skal jeg gjøre ditt og rekke datt , ja så blir det sjelden sånn. Siden sist jeg blogget har det vært kaldt og det har kommet endel fin, kald , puddersnø. Og i dag er det også slik. Det er stor forskjell på Lien og jobben min på Norefjord men snø har det nå kommet begge steder . Og det er helt greit. Det skal liksom være slik når det er vinter . Jeg må si at julen ga meg bange anelser om en skikkelig våt drittvinter så dette her er mye bedre enn vi fryktet.
Men jeg får vel ta for meg siste dagers hendelser. Det beste med den siste uken er forresten at jeg har sovet som en stein hver natt og det helt uten å bade i varme. Kroppen er tilbake i normalen ser det ut til , men bank i bordet for sikkerhetsskyld. Oppskriften er minst 3 liter vann og null sukker hver eneste dag . Det gjør susen det . Men det var nå en liten personlig digresjon.
Lørdag sov vi lenge og når vi kom oss opp var det tid for litt husarbeid og slike sysler. Ute var det minus 7 den dagen og i Lien starta dagen med en fantastisk flott soloppgang ! Etterhvert dro vi ned i bygda og der var det ikke sol . Vi handla litt og så parkerte vi bilen og gikk på kaffebesøk til Toen.  Ei koselig kaffestund med masse deilige kaker ! Selvkontrollen settes på store prøver ved sånne kakefat men det gikk bra. Da vi gikk tilbake til Veggli begynte fin snø å dale. Resten av kvelden ble vel egentlig viet sofa og tv . Dina var ihvertfall sliten.  Så enkelt er det .


Søndag morgen var det sol. En knall blå himmel og verdens vakreste vinterlandskap ! Men kaldt. Minus 13 var det denne morgenen. Vi sløva litt forran TV med litt sport og formiddagen gikk. Gubben hadde en heller dårlig dag og ville holde seg ved huset mens jeg skulle ut på tur. Skulle bare vente litt til sola fikk varma. Dumme meg ! Plutselig kom det skyer jo og da jeg gikk ut trua det snøbyger rundt overalt. Men det finnes jo ikke dårlig vær så... Luna og jeg traska avsted vi . Ut på tur. Målet var å kommes seg opp på Glanarberget. Og det klarte vi. Men det ble en tung tur for vi gikk egentlig mye i løssnø. Eller rettere sagt ei gammal scooterløype. Det var litt antydning til skare men den holdt dårlig. Jeg trøsta meg med at det skulle gå lettere hjem igjen. Men den gang ei. Når jeg var på toppen kom det nemlig 4 scootere . Ut på tur ! Og de mosa istykker hele den forbaska skaren. Nedturen ble altså ganske slitsom. Men ned kommer man jo alltids.  På søndagskvelden fikk vi besøk og det var ganske sjeldne gjester så det var koselig . En annen ting var at bilen min faktisk starta utpå søndag kveld og det er jo stort i seg selv.


Mandag morgen var det minus 17,5 og det er ganske kaldt . SIden jeg hadde kicka litt på kling kvelden før så var natta litt urolig . Men så har man altså fått testa det at sukker er ikke tingen for overgangsalder !  Mandagen var jobb og ikke noe mer. På kvelden var det stille og det var deilig .
Tirsdag morgen starta med snøvær og minus 14. Opp og hopp og ful fart på jobb. Etter jobb dro jeg rett innom bygdeheimen til den lille damen . Hun tenker stort sett bare på de to nye oldebarna som skal komme. Så nå synes hun det er på tide de kommer snart. Jeg hadde med meg album med bilder fra sommerens hurtigrutetur. Endelig fikk vi det ferdig . Og jeg er så fornøyd ! Moro å vise mor bildene og.
Og nå er det altså onsdag . Dagen i dag er også jobb og så håper jeg å få tid til en rusletur med Luna før kvelden kommer helt.
Ute i verden har det vært helikopterulykke og hesteulykke. Det er fælt at sammen og media i dag lar oss nesten komme så tett på ulykkene at vi kan kjenne lukta av det som skjer. Det blir nesten for mye av det gode iblandt. Mange blir liksom deltagende uten å egentlig skulle det . Blir litt feil.
Noen bilder ble det på søndagsturen vår. Det var en fin dag i helga .

Ingen kommentarer: