torsdag, januar 23, 2014

Torsdag

Det er torsdag morgen. Ute er det minus 13 og det kommer lette, kalde, store snøfjon fra himmelen. Det er skikkelig vinter i Norge. Jeg sitter klar for jobb og jammen går denne arbeidsuka mot slutten og. Dagene raser avsted . Det som er fint er at nå er det faktisk lyst til klokka fem på ettermiddagen og dette gjør dagene litt lenger ihvertfall. Likevel rekker jeg aldri å komme meg ut i dagslys. Innen man har kjørt hjem og spist middag så er det mørkt igjen. Men det kommer seg .
Mandag tilbragte jeg hele dagen på kurs i Drammen. Fylkeskommunen og kommunene i Buskerud skal nemlig deponere arkiver til IKA på kongsberg. Og for de fleste er dette en diger jobb. Sortering, pakking, og transport. For oss vil det ikke bli så mye for vi har jo ikke eksistert ¨så lenge vi. Men en jobb er en jobb. Og selv om dette ikke var så aktuelt for oss nå så lærte ihvertfall jeg masse. Vi var to stykker som var på kurs og det var ihvertfall koselig . Jeg kjørte og det må innrømmes at vi brukte nok litt over normalen med tid på vei ned. Etter Kongsberg er det jo bare veier så da går det greit men dalen er glatt nå. Så det var kveld innen vi var hjemme.



Tirsdag dro jeg tidlig på jobb og den dagen inneholdt også snø og kalde grader. Jeg måtte slutte tidlig den dagen for jeg var kallet inn til mammografi på Lampeland. Et flott tiltak at de kjører rundt i den store bussen og sjekker puppestellet til norske damer. De kunne betjene opptil 100 damer til dagen fortalte de. Håper det fortsetter !! Og at ikke en eller annnen teit politiker bestemmer seg for å spare inn noen kroner på dette og. Gubben min var på tur på tirsdag . Da var han med Harry ned til oppdretteren til Luna og hentet en 8 måneder gammel hannvalp. Loke heter han og han er bare så fin ! Luna blir liksom tanta hans for faren til Loke er Lunas bror . Men ikke kullbror da. Litt komplisert. Uansett så var det en flott hund. Resten av den kvelden var vi bare hjemme . Onsdag var det like kaldt og like mye snø . Og jeg var på jobb som vanlig. Da jeg kom hjem hadde gubben hatt besøk av svogeren sin . Etter middag dro vi ned i bygda for å gå litt med bikkjene. Og så tok vi en tur på heimen til den lille damen. På Bygdeheimen er det nå mer enn fullt. Det bodde til og med en søt liten gammel dame på badet . Huff, det er ikke stas . Jeg hadde ihvertfall ikke likt at min mor bodde på badet nei. Men sånn er det vel bare iblandt. Og når det er så kaldt så tærer det nok på mange med dårlig helse. Godt å ha et sted å komme til da hvor det i det minste er mye trygghet. Og noen er vel på korttidsopphold tenker jeg . Mor har det ihvertfall veldig godt der .
Og i dag er det torsdag . Jobben venter og i ettermiddag må jeg en tur til Kongsberg . Har time hos optiker. Må sjekke linser og øyer . Og nå må jeg nok ha nye briller . Huff , gruer litt til det for det er ganske dyrt . Men på søndag skar jeg av meg fingertuppen mens jeg skar salat så.... hvis ikke gubben skal få meg stykkevis og delt i maten må jeg bare ta den utgiften. Nå ser jeg altfor dårlig rett og slett !
Jeg har også fryktelig lyst til å se det store lysshowet som skal være på kirketorget. Dette er liksom starten på Gloogerfestivalen . Men jeg vet ikke om jeg rekker det . Vi får se.
Det har ikke blitt så mye bilder denne uka for det har det ikke blitt noe tid til. Gleder meg til dagen bli en time lenger enn nå for da rekker vi en tur ut etter middag.


Ingen kommentarer: