mandag, mars 17, 2014

Mandag

Det er mandag morgen. En hel uke godt og vel , har gått siden jeg hadde tid til å skrive sist. Vet ikke helt hvor tiden blir av jeg men ihvertfall renner den vekk mellom fingra mine for tiden. Våren gjorde vel egentlig sitt inntog denne uka , det fikk jeg med meg, men ellers så har det gått i samme gamle tralten. Jeg får ta det kronologisk slik jeg husker.
Mandag våkna vi opp til gråvær og varmegrader . Hele 2 stykker da jeg dro hjemmefra. Ingunn avslutta helgebesøket sitt og dro hjem igjen . Jeg var på jobb og på kvelden gikk vi kjørkjebygde. Tirsdag hadde jeg egentlig forberedt meg på en dag med møte i Drammen men det ble avlyst så det slapp jeg . Etter jobb var jeg på heimen hos den gamle damen . Hun er utrolig . Jammen har hun kommet seg etter lungebetennelse og fall. Blid og fornøyd. Hun blanda imidlertid Ingrid og meg denne kvelden. Hm... vi er vel like da ..



Onsdag kom med sol og varme . Pluss ni faktisk når jeg dro på jobb.  Slike dager skulle man bare vært hjemme . De er jo helse i hver solstråle . Men nei da, på jobb må man uansett. Jeg hadde et møte på Kongsberg midt på dagen også så mye av dagen ble tilbragt i bil. Da var det godt å bruke noe av kvelden på å gå tur sammen med bikkjer og en god venn.
Torsdag var det plutselig kuldegrader igjen. SÅnn er bare våren. Jobb denne dagen også. Etter jobb dro jeg rett opp til Rødberg for å se om jeg fikk handlet noen klær. Og det klarte jeg fint det . Kvelden brukte jeg til å få orden i huset . Vi ventet jo helgegjester  !
Fredag var det halv dag på jobb og så var det resten av dagen i begravelse. Det var sol men litt vind og surt denne dagen . I begravelsen var det veldig mye mennesker. Og i den grad en begravelse kan være fin, ja så var denne det . Jeg har vel nesten aldri sett så gjennomført og fargerike og fine blomster heller. Jeg måtte dra fra laget etterpå litt tidlig . Helgegjestene kom til Kongsberg halv sju. Det var så koselig å se dem. Det er ikke så ofte det skjer. Det ble en veldig koselig kveld med god mat og mye god prat.



Lørdag morgen starta vi med lang frokost og så var det klart for å dra på besøksrunde. Først hadde de unge lyst til å treffe de to nyfødte smågutta i Uttakleiva. Og vi klarte ikke holde oss unna vi heller . Vi måtte bare bli med.  Og det er så koselig med disse små ! Vi var ogs innom til den lille damen på heimen . Hun syntes det var kjempestas ! Hun stoppa midt på gulvet i gangen og der sto hun til Amund kom og ga henne en klem . For det ville hun ha ! Så var vi en snartur hjem og fikk litt besøk før vi dro til kakespising hos folket i Toen. Og der vanket det yndlingskaker til både den ene og den andre. Ingen slankehelg dette her . Men veldig koselig .  Lørdagskvelden var vi hjemme og kosa oss med god mat , vin og prat. Kjempekoselig.
Søndag hadde vinden løyet litt men det var ganske grått. Gjestene våre hadde tatt med seg skisko og med lånte ski og staver tok de seg en god skitur på Vegglifjell. Det var stas. Jeg hadde invitert alle sammen på mat på Big Horn og bordet var bestilt til klokka fem. Der traff vi Ingunn og Magnus og så hadde vi to og en halv time med god mat og koselig prat før alle dro hver til sitt.  Amund og Gina var vel tilbake i Trondheim ved midnatt tenker jeg . Så takk for ei koselig helg alle sammen .
Noen bilder har det blitt . Ikke mange men ihvertfall slenges det ut et par her nå.  Svarttrosten dukka opp denne uka og det er faktisk en hel måned tidligere enn i fjor. En fin liten ekorndame har ogs begynt å besøke oss. Jeg håper bare ikke katten tar henne. Han er forresten blitt så tykk i vinter at han orker kanskje ikke jakte så mye..



Ei ny uke står i startgropa. I dag blåser det fælt. Veien over Dagali er stengt for vind og det samme er Norefjell. Hardangervidda har vært stengt denne uka som har gått også , men det er faktisk på grunn av rein og ikke vind.  Jeg skal være på Norefjell i to dager . Drar i morra. Årets BFK konferanse starter i morra og vi er noen ansatte som skal dit sammen med noen elever . Det blir sikkert artig. Håper vi får masse inspirasjon til resten av skoleåret . Og til helga er det grunnlovsjubileum . Det blir kjempespennende !!


Ingen kommentarer: