søndag, mars 09, 2014

søndag

Det er søndag kveld. Ute blåser det ganske godt men denne søndagen har gitt oss en liten smak av et aldeles nydelig vårvær. Dette vil vi ha mer av !! Torsdag var en grå dag . Og for min del var det som vanlig jobbedag. Kvelden ble brukt til en luftetur med bikkjene rundt kjørkjebygde. Den lille pølsehunden er nå pronto satt på slankekur. Hun peser som ei gammal kjerring og vinteren har tydelig lagt til kilo og tatt vekk kondis. Men, på den annen side så gjelder vel det flere av oss.  Fredag kom med grått vær og mildvær. Jobbedag da og men fredag går alltid veldig fort og jeg hadde masse å gjøre også så vips var det helg ! Fredagskvelden  tilbragte vi med å besøke to helt ferske nye Rollinger ! Og jeg er nå helt bestemorgal. he he neida, jeg bare tuller, men det var veldig koselig å møte Alfred og Aksel for første gang. For noen flotte unger og for noen harmoniske foreldre. De er heldige hele gjengen ! 



Lørdag våknet vi til en gul kule der oppe på himmelen. Hva kunne det være ? Er så lenge siden det har vært sol at vi har nesten glemt det . Men det gjør en liksom ti kilo lettere og alt blir liksom bare gøy. Vi starta dagen med husarbeid. Hele annen etasje ble vasket og ordna. Vi venta Ingunn hjem og tenkte at alt skulle være klart til hun kom. Gubben tok resten av snøen på verandaen og når det var gjort fikk vi jammen tatt årets første verandakaffekopp. Det vil si, det ble en slurk og et bilde som bevis før vi tukka oss inn igjen . Det var nemlig en isende kald vind Brrr.
Midt på dagen kom Ingunn og Daisy og det er så koselig. Vi fikk oss en gåtur med bikkjene før kvelden . Ukens lørdagskos var Sambose og BUrr. Jeg hadde jo spist det før men det hadde ikke de andre og det falt ihvertfall i smak !! For første gang lagde jeg sånn Burr alene og det gikk veldig fint. Ja faktisk falt det så i smak at Ingunn spiste resten til frokost i dag .



 I går var det forresten Kvinnedagen men det bryr ikke jeg meg så veldig med lenger. Faktisk har jeg et ltt vanskelig forhold til mye av det som blir auset opp rundt denne dagen. Jeg tror vi i norge har kommet la ngt i likestilling. Jeg er helt for at vi skal ha lik lønn for likt arbeid og at vi skal ha like muligheter. Men jeg synes helt ærlig at vi jentene får ta mye av skylda for det som ikke er bra . Det er vi jentene som er verst mor hverandre når det gjelder krev til utseende . Det er vi som lager kjøpepress hva angår klær og ting. Og det er vi som er mest opptatt av statur i livene våre. Det har kanskje ikke noe med likestilling å gjøre men jeg mener det definitivt har med kvinnedagen å gjøre. Så jeg hopper over den jeg . Men vi hadde en fin lørdag i heimen som er ganske så likestilt og uten statusjag. he he



I dag var det også sol da vi våknet . Det var heller ikke den kalde trekken . Etter frokost så vi opptak av Mesternes mester. Den fikk vi ikke med oss i går kveld. Jeg ble litt hekta på nettflix i går kveld og endte med å se en serie der . Ingunn har vel vært hekta på det lenge og gubben han hadde en dårlig kveld og slokna tidlig . Da er det kjekt med opptak. Utpå formiddagen bestemte vi oss for å dra ned i bygda og rusle bort til Toen. En nydelig tur i det fine været. Og jammen fikk vi innviet vernadaen der også for våren. Bikkjene fikk lekt masse og vi fikk oss en koselig prat.

Her hjemme venta elgsteik i ovnen og så har resten av dagen gått med til litt forberedelse av morgendagen og jobb . Litt TV har det også blitt . Og, litt nettflix igjen. he he
Nå er det kveld og jeg har akkurat vært ute å lufta bikkjene før natta. Det er stjerneklart og det blåser ganske godt. Det er 4 varmegrader og det renner vann alle steder . Det er ihvertfall våren som kommer , helt sikkert ! Denne uken er en travel uke. To dager skal jeg til Drammen og Kongsberg på møter og en dag skal vi i begravelse. Til helgen kommer Amund og Gina fra Trondheim og det gleder vi oss masse til ! Men de er her bare en og en halv dag så jeg vet at det går fort . Noen skal de sikkert besøke også . Men vi er glad for den stunda vi får og skal nok vite å kose oss. Gleder meg ihvertfall masse !! Det har nå blitt noen bilder de siste dagene og noen legger jeg ut her .

Ingen kommentarer: