søndag, mars 30, 2014

Søndag

Det er søndag ettermiddag. En solrik og varm vårdag er til ende. Nå tiner det i bakkene. Men jammen er det mye snø ¨å ta av så det er ikke akkurat noen fare for snømangel ennå. Uka har kommet og gått og den har som vanlig vært travel også. Mandag var vi litt slitne etter helga som jo hadde vært ganske krevende men moro. Og jeg var sliten da jeg dro på jobb. Men sånt nytter det ikke tenke på , er en på jobb så er en på jobb ! Men vi hadde i hvert fall bestemt at vi ikke skul spise kake denne dagen . hehe Men, så dro vi til bestemor på kvelden og da ble det jammen søtsaker likevel... ja ja  Tirsdag kom minstebarnet hjem en tur på kvelden og det er alltid koselig . Ellers gikk den kvelden forbi i stilhet .
Onsdag var det jobb igjen og så var det møte på kvelden. Og da skulle restene fra søndagen spises opp . kake, kake, kake !!! Torsdag ble en maratondag ! Jeg dro hjemmefra kl 07.10 og så var jeg hjemme 21.30 sånn ca. Og jammen ble det ikke kake den kvelden og. sukk... Fredag kom med litt gråere vær enn meldt men det var nå i det minste helg. Fredag på jobb er kontordag og mye pc jobbing så jeg var ganske stiv og støl når jeg kom hjem. På kvelden var vi bedt bort og det var innmari koselig ! Vi er ikke akkurat så sosiale  så det å bli bedt er vel eneste mulighet til å komme seg ut blant folk iblandt. Det ble en veldig trivelig kveld og også denne kvelden ble det masse deilig kake.  Lørdag kom med sol og varme .


Gubben og jeg spiste frokost på verandaen og da fikk vi jammen besøk av en Uttakleiving som var på vei til fjells.  Etter hvert kom minstebarnet og ekstravoffen hjem for helgen.- Det var veldig koselig og bikkejr og folk kosa seg i sola. Så resten av dagen ble tilbragt i sola på verandaen. Og det var ikke et vindpust ! På kvelden spiste vi god mat og rett og slett slappa av. Norsk tipping ringte ikke denne kvelden heller men så får vi bare tenke at vi sikkert har det til gode !


 



I dag var det også et flott vær. Frokosten i dag tok vi også ute. Resten av dagen har for min del blitt tilbragt i kirken. Det har vært tårnagenthelg og Sprell levende messe. Tårnagentene var det full fart i og messa ble en suksess. Masseflinke unger , en veldig flink prest, et korps som blir bedre og bedre og en verdenspremiere for barnekoret vårt.  Men det gikk hele dagen. Ingunn og gubben kosa seg hjemme med soling og skitur. ja ja .. jeg får bite det i meg og satse på at noen vil være med meg på slikt en annen gang jeg da. Og nå er det søndag kveld og helga er egentlig over . Nå er det to hele travle arbeidsuker og så er det påskeferie. Her går det unna .


Ute i verden har Norge fått sin Nato sjef. Jensemann kommer helt sikkert til å klare den jobben fint. Unge høyre mener folkehøgskoler er stedet hvor norske ungdommer kun lærer å strikke og på aldershjem i Kongsberg blir tjenestetilbudet dårligere selv om de gamle betaler like mye. Så verden går tross alt sin skjeve gang !
Men det beste er at vi nå har stilt klokka, sola skinner og i morra kveld skal jeg i det minste få tid til å gå en tur . trur eg da......

Ingen kommentarer: