torsdag, mars 06, 2014

Torsdag



Det er tidlig torsdag morgen. Ute er det null grader akkurat og det er grått og trist. Men det tiner og snøen vil vel antagelig bli borte i år også. Hurra ! Dagene går ihvertfall fort nok. Søndag ventet vi middagsgjester og siden det var snøvær og full julestemning ute valgte vi ribbe og koteletter til middag . Julemiddag i mars !! Smaker like godt da. Jeg har forresten oppdaget steikepose og kan ihvertfall fortelle at kotelettene blir skikkelig saftige og møre i en slik. Før vi fikk gjester fikk vi tid til en liten tur rundt kjørkjebygde med bikkjene. Kjempekoselig å få besøk var det . Og ikke minst var det morsomt for bikkjene å leke litt med Daisy igjen ! Hun er jo bare så nydelig . Og i motsetning til den lille primadonnaen vi har er hun også villig til å la seg fotografere.  Og da de dro var jeg ganske stappa av mat og kaker og gaver . Litt sofistikert var jeg også blitt og det er ikke dumt å ha en datter som jobber hos gullsmed iblandt ! Mandagen var kroppen som en stor kaun av all sukkerinntaket i helga. Gift er det for gamle damer !! Men det var bare å komme seg ut av senga , ut av huset og på jobb !


 Skolen har besøk av utvekslingselever fra Belgia denne uken og vi starta dagen med en samling i hallen for elever og ansatte. Håper de får en flott uke i Norge !  Det ble en ganske travel dag og den gikk veldig fort. Det begynte en ung dame hos oss den dagen . Hun skal være praktikant i et par måneder og hun er en studievenninne av Amund. En veldig kjekk jente som jeg håper blir i dalen her .  På kvelden var jeg en liten tur hos den lille damen og mer ble det ikke den dagen.
Tirsdag var det også snø og grått . Men mildt da. Jobb denne dagen og.  Jeg jobbet med fagsamtaler hele dagen . Og nå er jeg ihvertfall i mål sånn halvveis. På vei hjem fikk jeg en telefon om at jeg måtte innom og hente en blomst som var levert til meg. Og det var kjempekoselig ! Tenk å få en sånn på en helt alminnelig tirsdag da !

 Da jeg kom hjem og vi hadde satt oss til å spise fikk vi en telefon om et dødsfall i familien. Det var veldig uventa og trist. 
I går skulle skolen ha skidag og det var i utgangspunktet for alle elever og ansatte. Men jeg ble på jobb. Fikk utover dag stadig meldinger og  bilder av det flotte været på fjellet .Ja og så slang det inn noen bilder av krokus og andre herligheter. Veldig lite moro når en selv sitter inne på et varmt kontor . Og det selvfølgelig på skyggesiden av skolen . Grr !! Men jeg unner alle den sola jeg . Etter jobb i går dro jeg direkte på matkurs. Vi skulle lære og lage afrikansk mat. Kjempemoro og kjempegodt !! Nå har jeg liggende en boks med Sambosa som nok skal steikes en lørdagskveld. Tenk hvor mye vi har å lære hverandre hvis  vi bare gidder. Håper jeg kan lære mer en annen gang.
Gubben fikk en smak når jeg kom hjem.
 Det nærmer seg helg forresten. Ikke det verste jeg vet . Og da håper jeg på en dag med sol som til og med jeg kan få oppleve !

Ingen kommentarer: