torsdag, mars 20, 2014

Torsdag

Vips , så var det torsdag ! Vårukene kunne godt vært litt lenger synes jeg . Ja, det var da vel forresten en glimrende ide ! Vi endrer ukestrukturen ! Korte uker på vinteren og laaange uker resten av året. Det passer jo bra siden dagene også jo er kortere på vinteren. he he  Men det hadde vel ikke hjulpet stort. Nå nærmer vi oss forresten sommertid og klokkestilling så det drar seg til .
Uka mi så langt har forresten vært slik. Mandag ettermiddag lagde vi salat og søtpotet/purre suppe. Etter ei helg med mye mat og mye god mat måtte vi stramme inne . Men salat og sånn suppe er så godt at vi åt vel egentlig mer enn vi skulle likevel. Godt vi fikk oss en gåtur etterpå !









Tirsdag morgen dro jeg avsted ganske tidlig . Lille golfen min ble parkert i Flesberg . Godt gjemt bak butikken. Selv ble jeg plukket opp av en bil med fire elever , rektor og en lærer. Så bar det avsted over Lyngdalsskauen , Sigdalsskauen og til Norefjell. Å sitte baki en halvgammel Caddy på slike veger er en prøvelse. Møkka bil rett og slett ! Veien over både den ene og den andre skauen er så til de grader dårlig at det er en skam. Her snakker vi om skikkelig risting. Kjerreveg enkelte steder . Men vi kom da frem . Men det tar tid . Vel fremme var det bare å slenge fra seg bagasjen og så var vi igang.



Slike konferanser er utrolig intenst. Her var det ca 275 mennesker som skulle blandes sammen og jobbe i grupper. Man skal altså jobbe sammen med folk man ikke kjenner og man skal jobbe med ting som er viktig i ens eget og andres liv. Tema i år var : "Sammen bygger vi fremtidens kunnskapssamfunn ." Mer om dette ligger på skolens hjemmeside :
http://www.numedal.vgs.no/Nyheter/Skolearet-20132014/bfk-konferansen/
Det ble en lang dag og lite pauser. Vi var ferdige kl 17.30. Da hadde vi et par timer pause før middag . Og denne damen var ikke sein om å finne senga etter det . En liten luftetur fikk jeg før middagen. Men jeg hadde ikke hverken ski eller pigg sko så det ble ikke så lange turen. Det er veldig pent på Norefjell. Bøsetra er derimot et kapittel for seg . Det er mulig det er et resultat av en eller annen merkelig arkitetonisk ide , men det er ikke min smak. Da man kommer inn i resepsjonen møter man en svart vegg. Alt er svart og mørke brunt på det hotellet. Kunne ikke vært der lenge tror jeg .
Gårsdagen starta 08 på morningen og så gikk det slag i slag til vi var ferdige klokka 15.15. Nå blir det spennende å se om vi klarer å gjøre noe utav alle ideer og vyer eller om det koker ned til lite og ingenting ! Jeg er ihvertfall kjempestolt av elevene vi hadde med oss. Flotte unge damer det !
( Ja og så må jeg jo si at første dagen var det et nydelig vær. Så jeg var vel egentlig glad vi ikke hadde så mye tid til å se ut. Andre dagen våkna vi opp til litt snø men innen vi dro sprakk skydekket opp igjen . ) Og på Norefjell var det MYE snø !



SÅ rista vi oss tilbake over diverse skauer . Skulle man slenge til å ha en nyrestein eller to er de nok helt sikkert ute nå ! Tilbake i Flesberg stabla jeg bagen og meg selv inn i den lille golfen min igjen og så bar det ned til Kongsberg. Hadde nemlig langt tilbake fått meg en klippetime og det passa jo sånn passe men måtte nå bare ta den. Fikk shoppa bitte litt i full fart og var ogs innom Ingunn og drakk kaffe . Hjemme var jeg ikke før klokka var nærmere ti . En laaaang slitsom dag altså. Hjemme var det et par voffer som hadde savna mor og det er jo alltid veldig koselig å bli overøst med gjensynsglede. he he Gubben tok det mer med fatning. he he
Jeg ble nok ganske fort litt tung å prate med og senga fant jeg også ganske fort. Senga hjemme er nå best da..
Så var det dagen i dag da. Ti minutter over seks spratt jeg opp av senga ganske i ørska. Og det må være underbevisstheten som jobber for da var nemlig vekkerklokketelefonen min tom for strøm. Jeg kunne med andre ord godt ha forsovet meg noe skikkelig . I dag var det grått og såvidt kuldegrader da jeg dro på jobb men utover dagen så vi faktisk sola også. Det er jo vår !  



I kveld er planen å gå tur med en hund eller to og så er det vel bare å legge seg på lading til en ny arbeidsdag og ei travel helg ! Denne helga skal vi nemlig ha vårt grunnlovsjubileum. Dette skal vi i kirken markere på skikkelig vis. Med støtte fra kommunen skal vi først ha en spesiell messe i kirken  og så skal vi ha folkefest på Rollag samfunnshus. Håper det kommer mange. Der skal vi ha foredrag av Edvard Hoem og vi skal ha kulturelle innslag og ikke minst kaker og kaffe. Blir stas tror jeg . Men sånt kommer jo ikke av seg sjøl så her har vi hatt noen flinke planleggere. Lørdagen kommer til å gå med til forberedelser og rigging. Vi må nedover å handle inn og ordne. Det skal dekkes bord og gjøres klart både i kirken og på samfunnshuset. Jeg må bake en langpannekake (hvilket jeg egentlig ikke kan !!) og jeg må finne frem bunaden og sjekke om den er presentabel. Så jeg regner med at søndag kveld er det ikke mye lyd i denne pipa. Men det er nå fryktelig moro også da.
Jeg angrer bare på at jeg ikke hoppa i det og kjøpte den nye linsa jeg ønsker meg. Men så er det de penga da... 
Bilder ja, noen har det jo blitt denne uka også . Selvfølgelig ! Og jeg måtte bare ha med et bilde av den kule vasken på badet på rommet mitt. Sånn vil jeg og ha !

Ingen kommentarer: