fredag, oktober 24, 2014

Fredag

Det er grytidlig fredag morgen. Ute er det mørkt som i en sekk og det regner. Temperaturen viser 3 varme og det må vel sies å være ganske surt og kaldt ja.  Jeg sitter musestille og spiser . Prøver å ikke lage en eneste liten lyd før jeg skal liste meg ut døra og dra på jobb. Ingunn er nemlig hjemme med lille MIO og han er litt var på fremmede lyder . SÅ i håp om at han skal sove litt lenger prøver jeg å være veldig stille.
Sist jeg skrev var på tirsdag . Den dagen var også ganske så våt. Etter jobb ble det ikke mer enn fyring og en våt liten skogstur med Luna.
Onsdag var det kjølig og jeg dro ganske tidlig på jobb. Denne dagen skulle VG2 elevene få besøk fra Statens veg vesen. De har ett opplegg som de kaller Si ifra. Det går ut på å motivere ungdom til å si fra til hverandre hvis de synes noen er idiot i trafikken. Opplegget er veldig bra og fengende. Jeg tror faktisk dette er noe som treffer. Men som alltid når det er noe slikt så må jeg være på plass litt tidlig synes jeg for å være sikker på at alt er på plass. Og det gikk selvfølgelig fint. På vei opp til jobb var jeg så dum at jeg kjørte Bogstrandhøgde. Og denne dagen flømte det med vann ! Blir en stund til neste gang tror jeg .
På nettet nå så går det en greie med et søskenpar som prøver å kopiere bilder fra de var små. De poserer på samme måte som på gamle bilder . Kan bli mye moro ut av sånt. Uansett så fikk jeg også til noe slikt med to flotte jenter . Bare se her ! Det er temmelig nøyaktig 10 år mellom bildene.

Natt til i går var en slik teit "jeg får ikke sove" natt . Når man våkner kvart over tre og er lys våken bruker man mye energi på å ergre seg og å prøve kjempehardt på å få kroppen til å slappe av . Så når man da omsider lukker øya sånn ved halv seks tiden ja da er det ekstra lite moro når klokka ringer halv sju. Ved halv fire tiden observerte jeg at store tunge snøfiller dalte ned ute og joda, da jeg sto opp var verden hvit. Godt å ha fått på vinterdekk da. Så dette var da altså andre gang snøen la seg. Det sies jo den skal komme tre ganger før den blir liggende . Hm.. håper tredje gang blir en stund til.
Men innen jeg kom hjem i går var i hvert fall mesteparten borte. Gubben hadde vært til byen på kontroll og med seg hjem igjen hadde han Ingunn og MIO . Det ble i hvert fall Luna veldig glad for . Hun og MIO herja og lekte masse. Dina derimot satte den lille propellen ganske kraftig på plass. Han prøvde seg opp i sofaen hennes og dermed fikk han seg en karamell så han hylte . Den lille prinsessen vet å vokte sin trone ! Jeg kom hjem til ferdig middag og det er deilig det . Så dro politikern på kommunestyremøte og jeg hoppa i treningsklea. MIO skule lære å gå i kobbel sammen med Luna. Det gikk kjempefint. Vi fikk oss en skikkelig treningstur innover . Og akkurat det kjenner jeg i låra i dag . Det er en stund siden forrige joggetur for å si det sånn.
Og nå er det altså fredag . Helgen skal brukes til krim-middag sammen med Ingunn og forhåpentligvis litt kakespising på søndag . Da er det nemlig en burtsdag . Så helga går nok fort den og.
Ute i den store verden er det budsjetter som skal krangles om. Jeg håper virkelig ikke at alt denne regjeringen prøver å få til blir bestemt. Det vil være ille ! Svenskene gir opp jakten på den mystiske ubåten mens jakten på ebola-smitte fortsetter . Gudskjelov !

Ja, nyheter ja, på onsdag opplevde vi forresten at vi faktisk fikk torsdagens nyheter i lokalavisa. Slå den da !

Ingen kommentarer: