torsdag, oktober 30, 2014

Torsdag

Det er seint torsdag kveld. Den aller siste uka i oktober 2014 går mot slutten. Unormalt varm har denne uka vært og i det hele tatt så har vi hatt en rar og varm høst. La oss håper vi får en normal vinter i enden av alt dette da. 
Tirsdagen var i hvert fall en blåsebortdag. Regn og vind. Akkurat slikt vær jeg ikke er noe særlig glad i. Men nå skal ikke vi klage her altså for i motsetning til deler av Vestlandet så kan vi knapt nok snakke om regn. Dagen var fylt av jobb som vanlig . Bibliotekdag den dagen. Da jeg kom hjem måtte vi en tur ned til Landrud og det ble sein middag den kvelden. Ikke ble det noen tur heller. Liker ikke å gå tur i sånn vind jeg . Natt til onsdag ble en sånn surre sove natt. Soving er ikke så enkelt for tiden . Men det går nok over og ordner seg igjen.
Onsdag morgen hadde vinden roa seg og alt regnet hadde inntatt ny form, IS ! Ja i hvert fall somme steder da. Jeg skulle ut på verandaen og fore småfuglene før jeg dro på jobb og det var jammen risikosport. Men dagen ble fin med sol og gradene steig også . En kollega og jeg dro til Kongsberg på et kurs sånn midt på dagen. Vi fikk også tid til en runde i byen før vi dro hjemover. På vei oppover måtte vi innom til en sprek pensjonist med en gave . Og den tror jeg falt i smak ! Vi fikk også en god kopp kaffe og en liten titt på masse flotte reisebilder ! Takk for det Randi !
Det ble ikke noen tur ut i går kveld heller. Makan til latmannsliv ! På kvelden snakket jeg med min venninne i Nå som ligger like ved Odda. Det er helt utrolig hva hun forteller om ødeleggelser der borte. Stakkars alle de som har mista alt !
I høst plukket jeg mange kilo kantareller. Noe av det har jeg tørket og i går kveld malte jeg det opp til krydderpulver. Spennende og fint ble det i små glass.
I dag starta dagen med en soloppgang som bare var helt fantastisk ! Jeg brukte et kvarter på vei ned til Veggli i dag . Måtte jo ta masse bilder.  I dag hadde vi plandag på jobb og den inneholdt førstehjelpskurs og brannkurs.  Veldig nyttig begge deler selv om jeg for min del sleit med akkurat den der hjertestansinfarkt dritten i dag . Det var bare ikke noe jeg hadde lyst til å drive med akkurat nå.  Men nå er vi nå ferdig med det .
Og i kveld ble det tur ! Endelig ! Mor og Luna sprinta rundt Kjørkjebygde og det var riktig deilig egentlig ! Luna blir så mye roligere når hun får snusa seg litt rundt en stund.
Jeg har også fått bestilt julekort i kveld . Tenk det ! Så da kan jeg vel si jeg har starta på juleforberedelser da vel. Hm... litt tidlig egentlig.
Ute i verden har Erna nå bestemt at norske soldater skal ut og sloss . Vet ikke om jeg liker dette jeg . Noen sier at vi skal gå på jobb selv om vi er syke. Hm.. jeg tenker at de har nok egentlig aldri vært syke de. Og, holde dere i hvert fall unna meg ! Smittebærere kan nok godt gå på jobb hvis de sitter på et direktørkontor alene og guver. Men ikke hvis du jobber med folk. Noen mennesker sier mye dumt !!
Så sånn gikk nå den uka da.

Ingen kommentarer: