fredag, november 07, 2014

Fredag

Så var det jammen fredag , igjen. Jeg husker det var mandag ja, men hvor ble det av tirsdag, onsdag og torsdag ??!! Nei, det er visst på tide med et blogginnlegg før alt går i glemmeboka. Dagene går litt for fort ! Tirsdag kveld rakk jeg en gåtur med Luna i hvert fall . Det husker jeg . Kamera var med også og det ble noen litt tøffe nattbilder faktisk. Bildet over her er tatt fra gangbrua og sørover mens månen lekte gjemsel oppe i skyene.
Onsdag morgen hadde det kommet litt snø og det var minus en grad . Den dagen skulle gubben på kontroll med seg sjøl og det gikk gudskjelov bra. Spennende tider nå med nedtrapping av medisiner. Vi krysser fingrene og alt annet vi har .

På jobb den dagen var det en litt spesiell avslutning. Det var nemlig et MOT arrangement som het Mestringsreisen. MOT er opptatt av å bygge selvfølelse og mot hos unge mennesker. En av våre elever hadde nå deltatt på denne reisen og denne dagen var det foredrag og minikonsert samtidig som hun fikk utdelt sitt mestringsbevis. Flott arrangement og flott jente ! Og ikke minst s har vi noen fantastisk flinke musikere i forskjellige genre her på skolen. Imponerende og alltid like moro å høre.
Siden gubben hadde vært til Kongsberg på morgenen den dagen måtte jo jeg ta en tur på kvelden. he he . Det hadde seg slik at jeg for lenge siden hadde bestilt meg en frisørtime og det hadde jeg helt glemt. Men frisører i dag er greie folk som sender ut meldinger på telefon en dag før man skal komme. Takk og pris ! Så etter jobb dro jeg nedover. Klippet meg og dro opp igjen. Var ikke inn i en eneste butikk engang. Var en kjapp tur innom Ingunn og sa ha-det til Mio det var alt.  Det blir jammen litt sørgelig å ikke se den moro-bikkja mer. Jeg håper i hvert fall han får et godt hjem snart. Og så kommer jo Daisy hjem til helga . Det blir stas.
Det var forferdelig vondt å kjøre hjemover igjen da på kvelden. Golfen min er ikke kjent for å ha spesielt godt lyd og i tillegg var det vått og mørkt som i en sekk ! Det er alltid det på denne tiden før snøen kommer. Mye møtende trafikk gjorde ikke saken bedre. Og når man da i tillegg begynner å bli relativt pysete etter vegen er det ikke greit. SÅ jeg måtte faktisk ha pause på Lampeland. Pinlige greier. Men kom meg da hjem utpå kveld.

Torsdag morgen snødde det også lett hjemme , men nedi dalen var det bart . Vi hadde hatt en bil på verksted over natta så gubben måtte tidlig opp for å bli kjørt før jeg dro på jobb. Men så kom vi tidlig i gang da. Det var minus 2 i Lien torsdag morgen og det er liksom vinter i lufta nå. Men på vei hjem var lyset magisk og jeg måtte bare ta bilde av det og.

 Etter jobb og middag dro jeg i kirken for å få med meg åpen kveld med tema Prøysen. Det er jo Prøysenjubileum i år og det hadde de flinke kirkefolka våre valgt å markere på en åpen kirkekveld. Det var så koselig !! Da jeg kom hjem drysset det med snø og siden det siste som ble fremført i kirken var Julekveldsvisa ja da ble det nesten julestemning. Huff og grøss , det er jo alt for tidlig.
 Ellers så skjer det ting i Lien .Nå skal alt av strømkabler endelig bli lagt i bakken. Jippi !! E-verket graver ny lavspent både til oss og naboene. Blir så deilig å få vekk alle skjemmende ledninger og stolper. Gubben han var i Landrud og ordna litt til vinteren i går. Nå har platene på låvetaket blitt festa og alt det stygge på fremre vegg er tatt vekk. Flink har han vært.

Og nå er det altså helg. Værvarselet sier at vi skal få snø og hvis kuldegradene holder seg blir det kanskje en fin teleskorpe i bakken også. Jeg håper nesten det jeg . Planen for helga er ingen plan. Men likevel vil jeg anta at de to dagene går minst like fort som hele uka. Jeg har et innlegg jeg skal skrive og kanskje finner jeg ro til det og. Dessuten spørs det om ikke kakebakeboken skal testes litt mer. Ute i verden er det terrortrusler og elendighet. Hva er det som får mennesker til å drive med sånn ? Jeg har en innbarka tro på at det er noe godt i alle mennesker jeg men nå er jeg jammen nesten i tvil. Mannen henger nå der han alltid har heng ennå. I avisene står det at han kanskje har tenkt å henge der hele vinteren. Hva med de som måtte flytte da ? Ja det er neimen ikke enkelt. Men nå må jeg komme meg videre i dagen. God helg !

Ingen kommentarer: