fredag, november 14, 2014

Fredag

Tidlig fredag morgen. Ute er det rundt null og i løpet av natta har det kommet en slags sørpevåt ekkel snøduppe. Det er så det akkurat er hvitt på bakken men jeg er sikker på at hvis jeg tar på det blir det bare vann.  Det er rett og slett skikkelig grisevær !
Det er egentlig slik hele uka har vært. Regn , regn, regn. Grått og mørkt når man drar om morgenen og grått og mørkt når man kommer hjem. Nå er vi utrolig nok halvveis i november og jeg har så smått begynt å glede meg til å få lys i alle vinduer og masse førjulskos ! I år, akkurat som alle år , skal jeg jo bare kose meg i hele desember. he he  Det er i grunnen litt rart det der , for plutselig  så slår husmor-genet over i en slags innbarket , medfødt , vaskemodus i desember. Det er jo egentlig utrolig teit å begynne med slikt på den tiden av året hvor alt er minst synlig og praktisk.  Så vi får nå se hvor vi havner i år. Noe blir det sikkert i år også. Eller så er jeg jo god på å pøyse på med grønnsåpe og da lukter det i det minste reint.

Onsdag var det jobb som vanlig og på kvelden tok jeg meg en tur på Vertshuset for der var det damenes aften.  Det var en som solgte sånne pynteting og sminke og litt klær og sånn. Mye jul var det . Jeg har vel egentlig litt sånn nisseforbud og burde ikke kjøpe fler så i stedet kjøpte jeg en liten engel og en elg-pin til gubben. Kommer man hjem med elg stæsj så blir man tilgitt det meste !!
Torsdag var det bare halv jobbe dag for min del. Jeg var nemlig invitert til å møte den nye biskopen vår . Ja ikke bare jeg da, men sammen med alle de andre menighetsrådslederne i prostiet.  Det kom ikke alle men vi som var der fikk i hvert fall en fin stund med middag og prat rundt bordet sammen med biskopen. Han er en folkelig fyr og har både talegavene og talegledene på plass. Det stopper ikke fort opp i praten der . Men det gjør jo ingenting så lenge man har noe vettugt å si. Uansett så er det flott at han tar en sånn runde for å bli litt kjent ute i distriktet. Etterpå var alle som ville invitert til kulturkveld i Kongsberg kirke. Det var veldig fint og morsomt . Mest morsomt var vel at vi fikk se en side av prosten som vi aldri hadde sett før. Makan til skuespiller ! Den fyren fra Jondalen i Felleskjøpetdress og caps vil vi gjerne se mer til. Jeg tror også biskopen lo godt av den fyren der .

På vei hjem var jeg innom Ingunn og hilste på Daisy. Det var STOR stas ! Hun kunne liksom ikke få kosa nok. Godt hun er hjemme igjen .
Det var vondt å kjøre oppover dalen i striregn og mørke. Fytti katta jeg begynner å se dårlig tror jeg .
Men det blir vel bedre når snøen kommer.
Ute i verden er det sjakkmesterskap, ubåter og jagerfly og kanskje en regjeringskrise i det fjerne ! Akkurat det der med regjeringskrise hadde vel forresten ikke gjort noe . De kan ikke være riktig navnla slik som de styrer på nå !
Uansett , nå har jeg ikke tid til mer . Hei og hopp og ha en fin dag !

Ingen kommentarer: