torsdag, november 20, 2014

Torsdag

Det er torsdag og denne uka er snart over . Hvor den nå enn ble av. Dagene går liksom i en døs når man nesten ikke ser dagslys. Mørkt når en drar og mørkt når en kommer tilbake. Jeg tvinger meg igjennom en trimtur eller to i uka med bikkja men det er jammen det som blir av frisk luft også. November er en drittmåned. Nå gleder jeg meg til lys i vinduene og masse pynt og stæsj fremover.
Mandag fikk jeg tilsendt et minneord over brodern. Det satte jeg veldig pris på . Det sto i Bærums Budstikke så hvis ingen hadde sendt meg det hadde jeg vel aldri sett det . Det gjorde godt å lese så mange fine ord . Jeg kjente litt på det hele dagen faktisk. Mandag kveld tok vi en runde kjørkjebygde rundt og mer ble det ikke den kvelden. Tirsdag morgen var det snøvær i Lien og gradene var akkurat null. Nedi bygda rådet tåke og regn. Dagen gikk på jobb og på kvelden var jeg på kaffebesøk hos en nabo. Veldig koselig forresten .
I det huset var det flere hunder enn hos oss og det var fem små nydelige valper som jeg fikk både kose med og se på. Sånt liker jeg godt ! Da jeg kjørte nedover grenda den kvelden var tåka så tett at jeg en liten stund lurte på om jeg klarte Høggerudsvingen !
Onsdag morgen var det opphold men nok snø til at bilen måtte pusses litt . Gubben skulle på sykehuset denne dagen og derfor var det liv i huset tidlig . Jeg pleier jo å liste meg rundt i huset og ut døra sånn ved sjutiden. Alene! Egentlig skal jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg faktisk liker å liste meg rundt alene så tidlig på morgenen. Er ikke verdens beste selskap så tidlig noen av oss tror jeg . Kontrollen til gubben gikk fint den . Og jammen stilte han med ferdig fiskekakemiddag til jeg kom hjem og . Akkurat det er veldig godt iblandt og jeg er ikke spesielt bortskjemt sånn.  Hvis han skryter av det vet der herved at det er en liten overdrivelse. Basta !

Etter middag klarte jeg å bryte meg ut og tok en kjapp trimtur med Luna. Det snødd og snødde og jeg var klissvåt når jeg kom hjem . Men det gjør godt når det er gjort . Og i dag er det som sagt torsdag . Yndlingssvigersønnen har fødselsdag i dag . Har sendt han hilsen. Jammen begynner de å bli voksne disse ungdommene. Men de er flinke og friske og det er det viktigste. Helst i omvendt rekkefølge faktisk.  SÅ da var det vel ikke mer å si om de siste dager. Den lille kortbeinte bikkja nyter helst livet under ett pledd nå når vinteren er i anmarsj. Lille rare dyret ! ... mmm misunner henne faktisk engang i blant...

Ingen kommentarer: