torsdag, november 27, 2014

Torsdag

Det er grytidlig torsdag morgen. Ute er det mørkt og det er 4 små kalde grader . Jeg er egentlig veldig glad for de kalde gradene for det gjør ikke verden så skummelt glatt. Ikke for det , det er visst glatt nok. I går var jeg til legen og der satt det mennesker med brukne håndledd og vonde bein som hadde vært ute å seila på isen. De hadde så vondt stakkars at jeg hadde mest lyst til å snu og gå ut med mine bagateller.
Men, nå er altså den siste uka i november snart over og da seiler vi rett inn i julemåneden. Det er i grunnen en koselig måned det så det får vi se frem til. Denne uka starta veldig gledelig ! På mandag fikk nemlig minstebarnet jobb og det har hun faktisk venta en stund på så det var på tide. At hun også skal få jobbe med det hun faktisk er utdannet i er helt supert ! Så vi satt og krysset alt vi hadde i flere dager og da beskjeden kom sto jubelen i taket. Det eneste minuset denne dagen må ha vært at det var blitt mildegrader og ganske så glatt nedover grenda. Midt på natta våknet jeg av at det satt en elghund oppå meg. Da kom nemlig takraset og det er det skumleste Luna veit ! Så den som måtte ligge midt mellom mor og far resten av natta og med snuta godt inn i handa mi , ja det var henne. Rare bikkja. Bilen min hadde stått akkurat så nærme huset at den var også litt ramma av ras . Jeg rygga den ut av en gedigen snøhaug og dro. Men det gikk fint.
Tirsdag morgen var det også ganske mildt og dermed også litt glatt. Jeg kjenner godt at akkurat den der glattgreia blir verre og verre for hvert år som går. Etter en dag på jobb fikk vi oss en liten tur med bikkjene på kvelden . Da begynte kuldegradene å komme tilbake og godt var det .
Onsdag ble det en sånn halv dag på jobb men jeg starta nå tidlig og det var full fart så lenge jeg var der . Jobb er egentlig verst når man driver med noe som ikke funker som det skal og det gjorde jeg i går . Jeg har som ansvarsområde og jobbe med et nasjonalt registrerings program og det funka i hvert fall ikke i går. Jeg hadde legetime utpå dag og for en gang skyld kom jeg hjemover i dagslys. Det skjer ikke så ofte. Legedamen sender meg og tåa mi på røntgen og så får vi se hva som feiler den da. På kvelden var det menighetsrådsmøte . Det var ikke så mange som kom av forskjellige grunner men vi fikk da gjort det vi skulle. Det er alltid noe viktig der . Nå går jeg inn i mitt siste år og jeg er veldig spent på om vi får folk til å stille opp og gjøre en jobb videre. Jeg håper det . Mens jeg satt i møte fikk jeg melding fra de vordene foreldrene i Trondheim som hadde vært på ultralyd. Alt var bare bra med både dem og det lille underet. Nå er det bare å glede seg !
Og nå er det altså snart helg. Denne helga vil nok inneholde mye rydding og vasking for det har jeg utsatt en stund. Og på søndag er det julegrantenning i Veggli med lysmesse etterpå. Det må vi også stille opp på.
Ute i verden er det mye fotballgalskap . I går var det visst noe viktig som skjedde der og jeg forstår jo at folk som liker fotball de engasjerer seg i fotball. Det jeg IKKE forstår er hvordan såkalte seriøse medier kan snakke om tapte fotballkamper som om noen har dødd ! Hvordan de kan lage sider hvor folk kan legge igjen kondolanser. Fytti katta noe så blasfemisk og totalt galskap. Og sånn har det blitt i idretten. Det er en grunn til at jeg ikke liker sånt lenger .  Ellers så har verden kommet noe nærmere lille Norge enn normalt. Politiet som alltid har vært ganske skjult og uskyldig og trygt har nemlig fått beskjed om å bevæpne seg . Det er en utvikling jeg godt kunne vært foruten.
Men det er nå meg da. Nei, nå må jeg komme meg avgårde . Ut i mørten !
Bilder er det dårlig med for tiden men jeg får legge ved ett gammelt som en liten fargeklatt i et skriveark !

Ingen kommentarer: