fredag, januar 16, 2015

Fredag

et er fredag morgen. Ukeslutt og helg ! Ute er det mørkt, 0 grader og det snør.  Morgennyhetene melder om veikaos i Kongsbergområdet hvor veiene er speilblanke. Politiet sier folk bør unngå å kjøre bil hvis de ikke må. I tillegg bør sikkert de fleste ha brodder og staver og passe på lårhalsen sin.
Men jeg sitter nå her med brødskiva mi og skal snart dra på jobb. Tror ikke det er noe farlig med veiene her oppe ennå. Og YR.no melder jo et kaldere vær i helga.
I går ble det en litt lang dag på jobb for det skulle være åpen kveld for elever og foreldre til 10 klasse på kvelden. Da skal det jo ordnes og fikses litt så alt er klart. Jeg fikk tatt et fint bilde av skolen i det flotte kveldslyset før jeg dro hjem. Det legger jeg ut her :

Rett før jeg dro hjem fikk jeg også en snap fra sønnen i Trondheim. Det var bilde av en veldig blir svigerdatter midt i stua i ny leilighet. Gratulerer til den nå er de eiere av egen stor fin leilighet på Lade i Trondheim. Jeg gleder meg masse til å komme på besøk neste helg. !
Vel hjemme i går var det tid for middag . Nå har det seg slik at vi blir ganske matleie i blandt . Det skal også helst gå litt fort hvis en ikke skal stå over grytene hele kvelden. Så middagen i går ble et eksperiment fanget opp på en tilfeldig nettsiden i går. Jeg lagde nemlig grønnsaksvafler med bacon , tomat og agurk .  Det smakte fortreffelig og det blir nok ikke siste gang vi lager det . Vaffeljern kan godt brukes til annet enn rømmevafler det . Neste gang jeg lager dette skal jeg lage så mange at jeg kan ha noen kalde til niste. Sammen med smøreost ville det vært nydelig tror jeg . Bilder av hvordan måltidet ble laget  kommer her :

Resten av kvelden ble ikke brukt til noe fornuftig . Det kan jeg vel innrømme glatt. Luna og jeg tok en kjapp luftetur i snøværet men det ble ingen lang tur akkurat . Gubben og fanklubben hans tusla til sengs tidlig etter en heller dårlig dag mens jeg fikk med meg finalen i ukens kakekrig . Og det helt uten at jeg ble inspirert til noen bakst til helga. Men jeg finner nok på noe. Jeg må ihvertfall bake flere brød. Vi har ikke spist opp alt men jeg har gitt bort litt og det minker i frysern.

Ute i verden har noen sluppet ut av fengsel etter 16 år. Hvem husker ikke Orderudsaken. Det skal bli spennende å se om de får tatt opp igjen den saken. Det er vel første gang at noen i Norge har blitt dømt til landets strengeste straff bare på indisier. Blir spennende å følge den saken fremover.  En liten Mulla skal visst også slippes løs. Kjipp han ut av landet sier nå jeg . Han har ingen oppholdstillatelse her heller. Det føles veldig veldig feil at vi kan sende små barn ut , små barn som er født her  , mens denne trusselen skal få lov til å bli. Klarer ikke se at dette er riktig jeg .
Men nå må jeg komme meg ut i dagen og så får jeg kjøre oppover dalen og inn i dagslyset . Fredager på jobb er koselig det !

Ingen kommentarer: