søndag, januar 18, 2015

Søndag

Det er søndag kveld og helga er snart over. Like fort som den kom forsvinner den også. . Ute starta dagen i dag med noe jeg trodde kom til å bli tidenes soloppgang. Men nei da, plutselig skyet det til og nå er det ganske så grått.  Temperatur rundt minus 5 og skyet vær er helt greit det.

I går var det lørdag. Vi hadde ingen planer, men skulle ta dagen som den kom. Og det gjorde vi. Formen til gubben var på bunn så etter en tur på butikken ble det mest ro og fred i heimen.  Jeg fikk laget helgens kake og fire store brød er klar for neste uke. Jammen har jeg fått dreisen på den der brødbakinga gitt ! Er ikke så reint lite stolt av det. Helge-kosen ble en rullekake med bringebærfromasj og det smakte ikke dumt det nei. Noe kos må man jo ha i helgen .

Utpå ettermiddagen gikk Luna og jeg en kjapp tur inn til Årset og da vi kom hjem igjen fikk vi hyttebesøk. Så slik gikk den dagen.  Trønderne flytta i går og det gikk visst fint for seg . Tror de er kjempefornøyd og i dag tikket det inn bilde fra kjøkkenet hvor de i dag spiste frokost for første gang.
I dag på formiddagen dro jeg på heimen til den lille damen. Hun hadde en litt dårlig dag og hadde drømt så vondt . Det er ikke så greit når hun går å kjenner på at noe leit har skjedd men ikke husker hva det er. Så jeg kunne ikke gjøre annet enn å prøve å gjenta og gjenta at alt er bra med alle . Men så var det å huske det da. Den lille bekymringsministeren vil helst at alt skal være bra hele tiden.

Da jeg kom hjem tok vi oss en tur på fjellet. Jeg gikk litt med bikkjene og så endte vi på¨hyttebesøk etterhvert. På hytta hadde ting og tang forsvunnet i vindværet og stien opp til hytta var full av en føykefonn som var flere meter høy ! Det er noe å spapå det. OOg så har  vi spist middag på Fjellstua sammen med resten av Tveiten gjengen. Deilig elggryte og hjemmelaget potetmos. Og nå er det altså søndag kveld.

Denne uken som kommer har jeg bare som mål å holde meg frisk slik at jeg kan få dratt til Trondheim på torsdag . Jeg gleder meg men klok av skade tør jeg ikke helt stole på at jeg kommer meg avgårde. Men håpe må man jo..
Dagens bilder er litt av hvert tatt i dag .

Ingen kommentarer: