tirsdag, januar 20, 2015

Tirsdag

Det er tidlig tirsdag morgen. Ute er det 6 kalde grader , det er mørkt og det snør. Det har nok snødd endel i natt for jeg ser jeg har en kostejobb på bilen min før jeg drar i dag . Huff gamle folk burde ha garasje egentlig . Men det man ikke kan få , nytter det ikke å tenke på .
En får vel se på det som morratrim . Kanskje ikke så dumt likevel da . Bare veldig irriterende .
I går var en ganske så travel og vanlig dag på jobb. Jeg hadde en slik typisk ekkel undergangsnatt og jeg tror ikke det ble stort mer enn 3 timer søvn. Det er i minste laget. SIden stort sett alle rundt meg nå klager og er syke så er jeg livredd for at noen skal klare å smitte meg slik at jeg blir syk før helga. Det ville med min sedvanlige flaks ikke vært merkelig i det hele tatt. Jeg syntes jeg frøys og svetta og hutra og gjespa i hele går. Men vi får håper jeg bare kan skylde på denne dumme undergangsalderen og at det går over . I natt har jeg sovet så hodet kjennes litt klarere ihvertfall.
Jeg lurer på jeg , hvordan det ville vært hvis det var menn som gikk igjennom en slik endring i kroppen. ? Ville de overlevd tro ? I hvertfall er det helt sikkert at de ville brukt i milliardbeløp på forskning for å finne en best mulig løsning på saken. Da ville nok skifting av termostat i kroppen vært like vanlig som oljeskift på bilen. Det verste er at det sies å være en arvelig sak hvor plaget man blir. Mor var vel plaget til hun var 80 så jeg har vel noe å se frem til da ja. Og så får jeg vel bare beklage til dattera mi hvis hun arver det fra meg.
Men nok syting. Jeg kom meg igjennom dagen og på vei hjem snakket jeg med svigervenninna i telefon og da skjønte jeg at jeg har ingen grunn til å klage ihvertfall, for de var skikkelig syke de. Håper de kommer seg nå etterhvert.
Vel hjemme var jeg nesten iferd med å sovne stående ved komfyren så jeg skjønte at det ble ikke så veldig seint på meg den kvelden nei. Men det ble middag og det ble kveldsluftetur og det ble jammen en ny episode av kakekrigen også før Dina og jeg tusla til sengs.
Det begynte å snø mens vi var ute i går kveld og jeg tror det har snødd i hele natt. Ikke noen voldsomme mengder men godt  allikevel.
I kveld får vi forresten koselig besøk og det gleder vi oss til. Nevøen i Holmestrand skal ha møte i Veggli i kveld og i morra og han ville gjerne låne en seng for natta. Jeg gleder meg så til en skikkelig prat i kveld. Han er en kjekk kar som jeg er veldig stolt av !!
Og så er det bare to dager igjen før jeg drar nordover. Det skal bli så koselig og se dem igjen og se hvordan de har fått det. Skulle bare ønske gubben kunne vært med og men det går ikke denne gangen. Vi har bikkjer og snø og hus og heim. Er ikke bare bare å dra. Men i mai skal vi prøve å få tatt en tur begge to det er helt sikkert.
Ute i verden er det visst slik at en far i Drammen har solgt sønnen sin til ett fotballag. Jeg synes hele greia er ganske usmakelig og jeg forstår ikke at det er lov engang. Profesjonell idrett burde ikke være barnearbeid. Nyhetene melder at han kan få en startlønn på 20 mill. Galskap !! I samme åndedrag skriver mediene om hvor galt det er at utstyret koster så mye at norske familier ikke har råd til å la barna være med i idrettsaktiviteter. Hm.. ja og hvem er det som stiller opp i reklamer og som presser de utstyrsprisenen og kravene opp da ? Jo det kan vel idretten selv takke seg sjøl for. Penger, penger, penger , det er det det dreier seg om overalt.
Nyhetene i dag melder også om kjempeglatte veier og mye snø. Det er ganske merkelig at norge blir like overrasket hvert eneste år når uvær og dårlig føre setter inn. Vi burde jo være vant til det men vi glemmer visst lett ..
Nei nå får jeg komme meg avsted her . Ut i snøen og inn i dagen ! Har ikke blitt noen bilde det siste døgnet men slenger ut ett fra søndagen i stedet . Da var det jo så fint.

Ingen kommentarer: