fredag, april 24, 2015

Fredag

Så var det allerede fredag igjen. Ukene bare forsvinner . Det rare er at helgene går nesten ennå fortere. Men sånn er nå dette gale livet. Alternativet ville vært ille igrunnen. Såpass glad er i hvertfall jeg i livet .Og siden disse ukene er litt venteuker  skulle en jo tro tiden gikk ekstra smått men det gjør den altså ikke. Den lille frøkna kommer nok når hun selv vil hun.
Men ukene har nå mye innhold også og det er jo bra. Onsdag var en flott dag med sol og ikke en eneste sky. Litt surt å måtte tilbringe hele dagen innomhus men ikke noe å gjøre ved det . Etter jobb rakk jeg akkurat hjem og spise før resten av kvelden ble tilbragt på menighetsråd og fellesråds møte. Det skjer mye på den fronten også nå så møtene blir kanskje litt lenger enn vanlig. Vi har et valg til høsten og vi sliter fortsatt med å få nok folk på listene våre. Ja ihvertfall i Veggli da. Halve Veggli hører jo eentlig til Rollag sokn så det er liksom ikke så stort utvalg. En annen ting er at det er vel i Veggli det er flest som hører til pinsemenigheten også og de kan jo ikke stå på våre lister. Men vi jobber trøstig videre en uke til og så får vi se da ..

Vi har også noen som slutter og da må vi ansette nye. Det er også en prosess. Og så er det høringen "Veien videre". Den synes jeg det er veldig vanskelig å forholde seg til siden veien videre i kirken også henger tett sammen med veien videre i kommunesammenheng. Og innen 2017 vet vi jo at der vil det bli store endringer. Men slik jeg forstår det vil det være veldig viktig for oss å fortsatt ha våre to sokn. Kanskje vi da står sterkere hvis vi tilslutt blir bittesmå i det store. Vanskelig er det ihvertfall.
Da jeg dro hjem utpå kveld møtte jeg et forferdelig vindvær opp Ligrenda. Og da forsto jeg at nå var nordvestingen på plass. Riktig nok. Slike netter gir jeg opp å sove i annen etasje . Så Bølle Jølle og jeg sov å sofaen den natta vi. Sier seg sjøl at det blir så som så.

Torsdag morgen blåste det altså en bitende kald nordvesting. Huttetu så kaldt !Men likevel ble dagen fin og solrik. Etter jobb og middag dro jeg ned til bygda og gikk en liten runde ved nørsteåe og lågen med bikkjene før jeg dro på heimen og besøkte den lille damen . På heimen er det godt å være for de gamle . Det er en god atmosfære og jeg er så inderlig glad for at akkurat min mor er der og er trygg. Jeg tør ikke tenke tanken på hvordan ting ville vært hvis vi skulle gått og vært redd for henne hele tiden. Og jeg vet at slik er det desverre for veldig mange i dette rike landet vårt. Huttetu !! Den lille damen blir ikke akkurat større , tvert imot. Og hun spiser som en fugl. I går duftet det deilig av purresuppe til kvelds men det mente mor var skikkelig ille mat og det var ikke snakk om at hun skulle ha det . Hun trengte det nå heller ikke påsto hun. Så selv om hun er spe og spinkel er viljen sterk.
Resten av kvelden i går gikk med til å leite litt i billedgalleriet mitt . Noen ganger får jeg fortsatt lov til å bidra med litt i Menighetsbladet og det er veldig moro.

Og nå er det altså fredag . I dag har jeg bestemt når jeg skal ha ferie i sommer. Det er nemlig slik at det må man melde inn før 1 mai. Og for meg blir det hips om happ så det var ikke så veldig vanskelig. I sommer skal vi ikke noe og ikke noe skal skje heller. Det eneste er at jeg vil jo helst ha ferie når deunge har det slik at vi kan være sammen når det kommer på besøk. Men nå er det ihvertfall bestemn uke 29,30,31 og 32 blir ferieukene i år. Så får vi se da , om jeg treffer med været.
Men først er det helg. Morgendagen vet jeg ikke så mye om men på søndag skal jeg være i kirken heledagen. Denne helgen er det nemlig musikal helg i regi av trosopplæringsplanen til menighetene. Det er en gruppe dritflinke folk som jobber med barnekoret vårt og unger ti år. De har laget en musikal som tar for seg vennskap, mot og mobbing. Og det hele avsluttes med en forestilling på søndag kl 18. Så i bør det komme mye folk. Dette tror jeg blir bra. Jeg skal bare sørge for at de ikke sulter ihjæl på søndag . Hm.. sannelig tror jeg kanskje det blir litt baking på lørdag som jeg kan ta med på søndag. De fortjener vel det .

 Det som nesten har imponert meg mest er at da barna selv fikk vite at det ikke skulle være inngangsbilett men heller en kollekt så ville de sporenstreks at det skulle gå til de to jentene i Nore og Uvdal som samler inn penger til barnekreftforeningen. En venninne har kreft og en venninne er bestevenninnnestøtte ! DET er imponerende det ! Så jeg håper mange kommer og mange gir , mye !
Dagens bilder er fra gåren med bikkjene i går kveld . Har ikke tatt så mye bilder ellers denne uka. Men det var virkelig vårlig og flott i skogen i går ihvertfall.

Ingen kommentarer: