torsdag, april 16, 2015

Torsdag

Det er torsdag ettermiddag. Ute er det flott vær men kaldt og noe vind. Det er liksom ikke sånn skikkelig vårvær ennå. Men det kommer nok ! Den snøen som kom tirsdag morgen forsvant ihvertfall fort og godt er det . På vei hjem den dagen var jeg innom butikken og det er nå litt morsomt da med alle de som kjenner meg men som liksom må se to ganger på meg likevel. De er liksom ikke helt sikre på hvem denne gråhåra greia er. he he  Tirsdag kveld valgte vi å jobbe med pakking av konvolutter med bomkort . Vi klarte 205 den kvelden . Og alle monner drar. Det blåste ganske kraftig og lufteturen med bikkjene ble bare en runde i Steingardhaugen. Luna hadde kasta opp ganske mye den dagen og var rett og slett ikke helt i form. Da skal ikke bikkjene brukes for mye. Bikkjer kan også ha dårlige dager og da skal de akkurat som oss mennesker holde seg litt i ro.
Onsdag morgen kom med enda mere vind men fint vær . Gubben hadde hatt en skikkelig dårlig kveld og natt og denne dagen skulle han også på kontroll på sykehuset . Så de stakkars små voffene måtte opp og ut å lufte seg tidlig på dagen . Vi tør ikke dra fra dem alene ute nå for det er tullinger som drar rundt å tar bikkjer. Ja, Dina er jo aldri ute alene da , men Luna pleier stå i hundegården . Det slapp hun denne dagen . Hun fikk være inne hun også. Og at gubben er mer redd for bikkjene enn kjerringa skjønte jeg i går kveld da jeg skulle gå tur. Da ropte nemlig gubben etter meg at jeg fikk passe meg for fremmede menn i biler. Ja ikke meg da , men bikkja !! Hm.. jeg antar han trodde jeg var i stand til å passe på meg selv.

 Jeg skulle jo på jobb som vanlig og dagen gikk også som den pleier .  Gubben dro nedover og da er det fast rutine på blodprøver, venting, litt mat, mer venting og så til slutt time hos lege. Verdiene klamrer seg til samme nivå som før påske omtrent. Så får vi bare ta det fra der.  Gubben kom hjem før meg og det var det to som var glad for ihvertfall. Etter middag dro Luna og jeg ut på en liten gåtur på fjellet. Da vi gikk hjemover blåste det så kaldt og så mye at det var slett ingen behagelig tur. Tvert om. Men vi har alltid godt av en tur på kvelden. Resten av kvelden brukte vi på å pakke enda flere brev og vi klarte 205 den kvelden og . Så det drar seg til. Nå har vi pakket nesten 900 og da er vi ihvertfall godt over halvveis. Det blir nok 200 i kveld også. Det blir lettere for hver kveld. Rutiner i alt.
På biblioteket mitt har russen også i år fått full råderett over den ene stolpen. Og nå begynner det så smått å komme russekort ihvertfall . Håper de kommer med masse mer !

Ingunn og Magnus var i budrunde på hus i går men de tapte den runden. Men så kommer det helt sikkert flere sjanser. Og kanskje bedre alternativer og. I Trondheim er de på vent og egentlig tror jeg den lille damen ville vært veldig velkommen nå. Men formen er fin og alt er i orden så da er det bare å ha tålmodighet da. Hun kommer når jhun skal tenker jeg .
Ute i verden har regjeringspartier blitt enige og så er de plutselig ikke enige likevel. Og det er selvfølgelig tredjepar som får lide. Arbeiderpartiet har startet sitt årsmøte i dag og det med å si at vi skal ta imot 10 tusen nye syriske flyktninger . Da håper jeg de også har en plan for hvordan disse menneskene skal ha det her i dette lille gale landet vårt. Det er nok viktig for dem å slippe nyheter som flytter fokuset vekk fra endel uheldige greier i nyhetsbildet de siste dager .  Blir spennende å se hva de kommer med videre .
Jeg legger ut et par bilder . Har ikke knipsa så mye på to dager heller. Men hestehoven blir jeg aldri ferdig med. Jeg slutter aldri å forundre meg over den lille blomster som trasser seg opp igjennom søle, grus og dødt gress for så å stå der og lyse som små soler helt på egen hånd !
Men nå må jeg gjøre noe mer fornuftig enn å sitte her og sludre. Ha en fortreffelig aften alle sammen .


Ingen kommentarer: